Kan je hoofdpijn krijgen van een hoge luchtvochtigheid?

Sinds ik in Nieuw Zeeland ben heb ik eigenlijk geen hoofdpijn meer (Napier). Maar sinds een week ben ik Au Pair in Auckland, en vanaf die dag heb ik elke dag hoofdpijn. In Auckland is een erg hoge luchtvochtigheid, zal het daardoor kunnen komen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.3K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Heb ik ook. In een nieuwe plaats na zonsondergang naar binnen gaan. Dan wordt het snel koud en vochtig. En dan krijg je een hoofdverkoudheid. Daar heb je misschien penicilline voor nodig om er vanaf te komen. Shawl om de nek altijd en overal is het beste.

Het beste antwoord

Het zou kunnen dat jouw hoofdpijn te wijten is aan een hoge luchtvochtigheid maar de kans is even groot dat je ongemerkt meer gestresseerd bent vanwege een aantal veranderingen in jouw leefwereld. En teveel stress vreet aan jouw interne vochtbalans en daardoor kan je intern (jouw hersenen) toch vocht te kort hebben terwijl het extern vrij vochtig is.

Drink eens bewust wat meer water zonder bruis en op kamertemperatuur. Blijf drinken tot je verandering voelt in jouw hoofd en lijf.
Hou het extra water drinken vol, maak er een gewoonte van. In principe moet dat volstaan om de hoofdpijn te verdrijven.

Anyway, Have Fun Anyway!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nu ik me wat gesettled heb hier in het huis en wat meer gewend ben merk ik dat mijn hoofdpijn weg is. Af en toe een beetje last maar, maar gelukkig niet meer elke dag. Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Stof en smog denk ik maar vooral stuifmeel of huisstofmijt. Als je daar wat gevoelig voor bent gaan al snel je slijmvliezen verdikken en dichtzitten en kun je last van drukpin krijgen in de bijholtes. Het lijkt me dat je last hebt van een wat hooikoorts/astma achtige reactie.
In Noord Amerika zijn er wel mensen die vanwege de lucht naar bijvoorbeeld Arizona zijn verhuisd, maar zodra er wat meer mensen komen zijn er altijd wel weer die mannelijke coniferen in de tuin zetten of iets dergelijks. Hoge luchtvochtigheid in huis zorgt voor goede omstandigheden voor de huisstofmijt, zeker in combinatie met een flink gestoffeerde kamer. Ik ken het ook van een vriendin die les geeft in Kazachstan ze heeft in de ene plaats veel meer last van astma dan de andere. Binnenshuis kun je alleen je eigen kamer zoveel mogelijk tapijt, knuffel en dekenvrij maken, zodat je op je slaaapplaats niet te veel last hebt. Er zijn ook wel medicijnen om de overgevoeligheid wat te onderdrukken (cortisonspray).