Mag je na het verwijderen van hechten de zelfde dag douchen?

Ik douche als ik wakker word en voor ik ga slapen. Mag ik dan vanavond douchen na het verwijderen van mijn hechtingen uit m'n voet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4K
Ritsuka
11 jaar geleden
2x per dag? Heb je dan geen last van droge huid?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik smeer goed haha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik moet trouwens wel. Als ik heb gedanst ga ik niet bezweet mijn bed in.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeer slecht voor je huid.. Dan douche je toch alleen 's avonds? Zelfs 1 maal daags douchen wordt afgeraden, gezien je huid er droog van wordt en kans op exceem groter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doe ik ook hoor, zo'n 4/5 dg per week de overige 2/3 douche ik 1 keer. Ik moet gewoon douchen als ik wakker word, lekker fris en na een dag gewerkt te hebben en gezweet voel ik me weer vies. Ik heb nergens last van, mijn haar was ik ook altijd maar niet altijd met shampoo en verder gebruik ik behalve de shampoo maar 1x per week ofzo doucheschuim.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook van douchen met alleen water wordt je huid droog. Je huidflora past zich binnen korte tijd wel aan waardoor je echt niet extreem gaat ruiken als je minder doucht. Bepaalde plekken van je lichaam kun je natuurlijk wel vaker wassen, terwijl je de rest van al die meters huidoppervlak ontziet. Regelmatig schone kleding geeft wat geurtjes betreft meer winst, is mijn ervaring. Verder niet moeilijk over doen en persoonlijke voorkeur.

Het beste antwoord

In principe kan je wel douchen want hechtingen gaan er pas uit als de wonde voldoende gedicht is om op eigen kracht dicht te blijven.

Let gewoon op met het drogen van de wonde na het douchen. Dep/bet ze droog in plaats van ze droog te wrijven want door het douchen wordt de gehechte plaats wel weker/gevoeliger en moet je ze de eerstvolgende dagen dus voorzichtiger behandelen.

Liefs, Succes en Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zal er echt vanaf hangen hoe de wond eruit ziet.

Vraag het straks even, degene die de hechtingen eruit haalt kan de wond het beste beoordelen.