Uit Wikipedia: Het geluid bij het laten van winden wordt veroorzaakt door trillen van de anale opening. Het geluid is afhankelijk van conditie van de sluitspier en de snelheid van het uitgestoten gas, maar ook andere factoren zoals vochtigheid en lichaamsvet spelen een rol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je bent net met voor +1 ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh sorry :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was niet de bedoeling!

Andere antwoorden (5)

Of de billen elkaar raken of niet is hierbij van belang... Raken ze elkaar niet dan dan maakt het geen (of nauwelijks) geluid...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een kwestie van spanning in de sluitspier dus hoe hoger de toon hoe sterker de spieren zijn die de boel binnen moeten houden en op tijd los moeten laten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeer interessante vraag. Het komt omdat sommige windjes verlegen zijn, en durven zich dus niet volledig te manifesteren in de wereld. Andere windjes daarentegen willen zich graag laten horen, en schreeuwen dus eigenlijk om aandacht. Zodoende.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het geluid dat ontstaat bij het laten van een wind is afkomstig van de anus. Door de kracht van de wind trilt deze waardoor er een geluid ontstaat, hoe meer gas er ontsnapt hoe harder het geluid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heeft te maken met het feit van hoe je de lucht eruit duwt. Wanneer ik in gezelschap ben zal ik mijn billen ontspannen en deze heel zachtjes eruit laten glijden (op afstand welliswaar want sommige ruiken natuurlijk niet al te best). Wanneer ik alleen ben dan til ik mijn rechterbeen op, zodat de anus iets wordt geopend, en duw ik de lucht er met veel kracht uit. Dan krijg je een mooi trompet geluid. Het heeft dus te maken met de kracht van het uitduwen, de ontspanning van de anus en de houding. Wat een fantastisch antwoord op een fantastische vraag! Succes met deze informatie en wellicht kan je het zelf ook eens proberen :).