hi, ik ben twee weken overtijd, mijn laatste menstruatie op 3 dec 2009 op 14 jan 2010 een zwangerschapstest gedaan,maar die was negatief

verder heb ik wel nogal pijnlijke borsten en voel vaak dat er wat in mijn buik, vaak iets onder me borsten, aan het gebeuren is, voelt aan als samentrekkingen.
kan het zijn dat ik toch zwanger ben?
en zou een bloedtest misschien een positief resultaat kunnen geven?
alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
precies!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik bedoelde niet dat mijn baarmoeder onder mijn borsten zit, ik beschreef alleen de "symptomen" die ik heb.

Antwoorden (8)

Ik denk niet dat je zwanger bent.
Maar om daar zeker van te zijn kun je beter naar je huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Denk niet dat je zwanger bent. Misschien dat je de laatste weken veel stress heb gehad. Ga gewoon even langs je huisarts.

PS: hoe kun je zwanger zijn met jou naam? :)))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hallo,
het kan wel dat je zwanger bent maar dat je iets te vroeg hebt getest, probeer het later nog een keer,

net onder je borsten kan je het eigenlijk niet voelen omdat een baarmoeder veeeel lager zit. achter het schaambod in het begin.

gevoelige borsten kan wel een teken zijn maar dat kan ook komen omdat je wel bijna ongesteld bent.

ik zou gewoon over een paar dagen nog een test doen en anders even naar de huisarts

Toegevoegd na 18 minuten:
even over die bloedtest, een huisarts heeft aan een beetje urine genoeg
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL Rebecca...jij weet toch niet waar haar borsten eindigen?
rebecca
14 jaar geleden
oh ja daar heb je een punt ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha sharona... ik zie gelijk allerlei rare dingen voor me
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahahaha.
Was niet de bedoeling hoor;-)
Je kunt best zwanger zijn, soms zijn er nog niet genoeg hormonen om de test positief te laten zijn. Opnieuw testen dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je zwanger bent...

Maar om daar zeker van te zijn kun je beter naar je huisarts gaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een zwangerschaptest werkt pas bij 6 weken, staat in de gebruiksaanwijzing/bijsluiter.

Men leest dit vaak niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wijs mij dat eens aan, die ik had werkten bij 1 dag overtijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze kunnen wel aangeven dat je zwanger bent, en je kunt inderdaad zwanger zijn, maar dat wil niet zeggen dat de testen dan betrouwbaar zijn. Lees nou maar voordat je mint!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb niet gemint, en waar lees jij dat dan? Volgens mij kunnen ze niet vals positief zijn, hooguit vals negatief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor een zwangerschapstest met urine is het gemiddelde 19 dagen na het seksueel contact. Dan is er voldoende HCG door het lichaam uitgestoten om een zwangerschaps test met urine te doen.
Pijnlijke borsten kunnen bij een zwangerschap horen, maar ook bij een menstruatie, Gewoon nog een test doen en als deze negatief is deze ook geloven. Je kunt nml ook schijnzwanger worden, waarbij je denkt dat je zwanger bent en je lichaam hier zich ook wan naar gedraagt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor een zwangerschapstest met urine is het gemiddelde 19 dagen na het seksueel contact. Dan is er voldoende HCG door het lichaam uitgestoten om een zwangerschaps test met urine te doen. Een test met bloed kan al eerder uitsluitsel geven. De klachten die je beschrijft kunnen ook wijzen op een mestruatie die er aan zit te komen. Gevoel dat je in je buik beschrijft dat lijkt me meer je darmen of je maag. Je baarmoeder zit achter je schaambeen wanneer het nog zo klein is. Het kan zijn dat je zwanger bent. Om dat zeker te weten zul je je moeten laten testen bij de huisarts met urine of bloed.