Wat zijn geschikte gymnastiekoefeningen om de dag mee te beginnen?

Ik wil iedere dag tussen de 15 en 30 minuten yoga-/gymnastiekoefeningen uitvoeren. Maar nu weet ik dus totaal niet welke oefeningen geschikt zijn voor een jongen van 18. Heeft iemand een goed schema, een goed setje oefeningen, of een platform waar advies gegeven wordt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Hieronder heb ik 5 totaal verschillende beweging en sportoefening onder elkaar gezet. Alle oefeningen hoeven niet meer dan 5 tot 10 minuten te duren, en daarom werken ze ook effectief. Loop 5 tot 10 minuten een blokje om! Frisse lucht is erg belangrijk, en helemaal tijdens het wakker worden. Wist je dat je lichaam ongeveer 2 uur nodig heeft om op te starten? Als je een blokje omloopt word je direct “fris en fruitig”. Dit komt omdat je de hele avond in 1 kamer hebt geslapen. Vaak hebben de mensen alle ramen en deuren dicht tijdens het slapen, dus heb de tijdens je slaap (8 uur) geademd in een ruimte waar geen frisse lucht kan komen! Dit is een totaal andere oefening en deze is eigenlijk ook de zwaarste! Probeer in 5 minuten zou vaak mogelijk op te drukken. Pauzes mag je van vanzelfsprekend zo vaak nemen als je wilt. Als je 5 minuten vol hebt gemaakt, kan je opschrijven hoe vaak je hebt kunnen opdrukken. De eerste keer dat ik het moest doen, kon ik nog geen 7 keer opdrukken, tegenwoordig kan ik er 40 achter elkaar. Ik kan je vertellen, je zult binnen 1 week resultaat zien. Als je dit elke dag doet, zal je binnen 7 dagen het aantal keer dat je kan opdrukken vermenigvuldigen! Daarnaast is het goed voor je om je hart even “aan te zetten” s’morgens vroeg! Dit is zelf mijn favoriete oefening, en als je hem ziet zul je ook zien waarom dit mijn lievelingsoefening is! Als je deze goed doet, zal je merken dan deze oefening ook vrij zwaar is. Maar het wordt uitgelegd op een heel grappige methode. Het is een buikspier oefening die 8 minuten lang duurt. Je zult 9 verschillende oefeningen doen, die elke 45 seconden duren. Het leuke van deze oefening is, is dat je alleen maar iemand na hoeft te doen, zonder na te denken! Klik op deze link op de video te zien Dit zijn pilates oefeningen en deze zijn heel goed voor je als je het liever wat rustiger aan wilt doen. De pilates-filosofie werkt met training van lichaam en geest. Om dat te bereiken bestaat er een serie speciaal ontwikkelde pilates oefeningen. Door de samenwerking tussen lichaam en geest bereik je een algehele goede conditie. Je voelt je lekker in je lijf en in je geest. Lichaam en geest raken goed in balans. Pilates betekent dat je zeer bewust beweegt – met concentratie, controle, coördinatie, flow, precisie en een diepe ademhaling. Je werkt vanuit je centrum of “powerhouse”. Ten slotte is de juiste lichaamshouding zeer belangrijk om de beweging goed te kunnen uitvoeren.

Bronnen:
http://www.optimalegezondheid.com/sportoef...

Om te beginnen kun je heel gewoon de oefeningen van Nederland in beweging volgen. Dat is een programma wat elke dag wordt uitgezonden op ned 1 maar dat kun je natuurlijk ook via uitzending gemist kijken. Doe er twee achter elkaar. Als die oefeningen te makkelijk voor je worden kun je beter naar een yogales gaan of gewoon naar de sportschool. Daar zijn de mensen die er voor geleerd hebben.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100