Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zeggen studies over de schadelijkheid van XTC/MDMA?

Ik lees verschillende dingen over de lange en korte termijn effecten van XTC/MDMA, helaas zijn die dingen meestal niet wetenschappelijk onderbouwd.

Nu zoek ik studies met een duidelijke conclusie over hoe schadelijk XTC/MDMA is in vergelijking met andere drugs (alcohol, coke, tabak etc.) en waarom.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
733
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De één zegt 2, de ander zegt 3 maanden. Ik wil eigenlijk het wetenschappelijk onderzoek ernaar vinden of eventueel boeken erover. Ik weet hoe iets kapot kan gaan, waarom het kapot kan gaan, wat er kapot kan gaan, maar hoeveel er kapot gaat weet ik dus niet.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Na wat zoeken kwam ik op deze site terecht. Partyflock opzich is geen betrouwbare bron, maar dit is wel door een betrouwbare site gepost, en vind ook referenties terug naar een onderzoek van het amc
http://partyflock.nl/topic/1130770:XTC_en_hersenschade_Hoe_zit_het_nu_precies.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding