Wat zeggen studies over de schadelijkheid van XTC/MDMA?

Ik lees verschillende dingen over de lange en korte termijn effecten van XTC/MDMA, helaas zijn die dingen meestal niet wetenschappelijk onderbouwd.

Nu zoek ik studies met een duidelijke conclusie over hoe schadelijk XTC/MDMA is in vergelijking met andere drugs (alcohol, coke, tabak etc.) en waarom.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De één zegt 2, de ander zegt 3 maanden. Ik wil eigenlijk het wetenschappelijk onderzoek ernaar vinden of eventueel boeken erover. Ik weet hoe iets kapot kan gaan, waarom het kapot kan gaan, wat er kapot kan gaan, maar hoeveel er kapot gaat weet ik dus niet.

Antwoorden (1)

Na wat zoeken kwam ik op deze site terecht. Partyflock opzich is geen betrouwbare bron, maar dit is wel door een betrouwbare site gepost, en vind ook referenties terug naar een onderzoek van het amc
http://partyflock.nl/topic/1130770:XTC_en_hersenschade_Hoe_zit_het_nu_precies.html