Is er een verband tussen geslacht en criminaliteit?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja, dat denk ik wel. Er zit vooral verschil in de oorzaak, het waarom ze het doen. En er zit natuurlijk ook een verschil in wat ze doen. Als ik zo moet gokken denk ik dat vandalisme en geweld bij jongens een groter deel van de criminele activiteiten beslaat dan bij meisjes, en gelegenheids-diefstal in drogisterijen en supermarkten zal wellicht bij de dames populairder zijn. Nou zie je de activiteiten van mannen en vrouwen steeds meer gelijk trekken op allerlei gebieden (bijvoorbeeld eten, ontspanning, enz). Het zou me niets verbazen als ook in de criminaliteit het verschil tussen de twee geslachten aan het verminderen is.

Ja (natuurlijk), bijvoorbeeld bij jeugdige crimineeltjes. Jongens komen bijvoorbeeld eerder in aanraking met politie voor zaken als joy-riding vernieling en geweld. Meisjes komen daarentegen meer voor zaken als diefstal en verduistering in aanraking met politie. Ook bij moord is dat zo. Mannen gebruiken vaak fysiek geweld vrouwen vergiftigen eerder hun slachtoffer.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100