Ja, dat denk ik wel. Er zit vooral verschil in de oorzaak, het waarom ze het doen. En er zit natuurlijk ook een verschil in wat ze doen.

Als ik zo moet gokken denk ik dat vandalisme en geweld bij jongens een groter deel van de criminele activiteiten beslaat dan bij meisjes, en gelegenheids-diefstal in drogisterijen en supermarkten zal wellicht bij de dames populairder zijn.

Nou zie je de activiteiten van mannen en vrouwen steeds meer gelijk trekken op allerlei gebieden (bijvoorbeeld eten, ontspanning, enz). Het zou me niets verbazen als ook in de criminaliteit het verschil tussen de twee geslachten aan het verminderen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afgaande op alle door mij gelezen nieuwsberichten: Ja, er zijn meer criminele mannen dan vrouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja; er zitten veel meer mannen dan vrouwen in de gevangenis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk klopt het wat je zegt, maar het verband dat je legt hoeft niet waar te zijn. Het kan ook zo zijn dat vrouwen slimmer zijn en zich niet zo makkelijk laten pakken... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar het verschil is dermate groot dat dat niet alles zou kunnen verklaren :).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmmm, zou je denken? ;-)))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Criminelen worden in het boek van Joep Schrijver gekoppeld aan de opperratten. Criminelen zijn in staat samenzweringen te creëren, manipuleren en kunnen volgens mij een heel stuk dat geweten heet, naast zich neerleggen. Ik denk dat je als crimineel als geen ander inzicht moet hebben in waar je op een efficiënte wijze zoveel mogelijk kunt verdienen. Je hebt inzicht, lef, creativiteit en een enorm zakelijk instinct nodig, een analyst die zich goed kan afschakelen van zijn eigen emotie. Ik denk dat mannen zich sneller tot dit soort risico volle mogelijkheden wenden, doordat zij zich als 'jager' dit gedrag als een uitdagende stimulie kunnen zien. Alleen merk ik op, dat er veel crimelen zijn die zichzelf te hoog inschatten en achter de tralies verdwijnen. Soms moeten mensen accepteren dat ze incapabel zijn voor bepaalde sectoren, gelukkig hebben vanuit die positie alle tijd om daar achter te komen.
Ja (natuurlijk), bijvoorbeeld bij jeugdige crimineeltjes. Jongens komen bijvoorbeeld eerder in aanraking met politie voor zaken als joy-riding vernieling en geweld. Meisjes komen daarentegen meer voor zaken als diefstal en verduistering in aanraking met politie. Ook bij moord is dat zo. Mannen gebruiken vaak fysiek geweld vrouwen vergiftigen eerder hun slachtoffer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is waarschijnlijk. Mannen zijn fysiek sterker en durven over het algemeen meer risico te nemen.