kunnen slaappillen je tot waanzin drijven?

normaal ben ik zelf niet zo van de medicijnen en pillen enz.. maar ik ben een slechter slaper en ben dus maar eens een kruidenwinkel binnen gegaan. hier heb ik slaappillen op natuurlijke basis gekocht, en is dus gemaakt van plantaardige extracten etc...
het heet "itspure melatonine 3mg"

Toegevoegd na 2 minuten:
Vandaag had ik weer zon pil ingenomen, maar ik weet niet wat het is. tijdens het liggen voel ik mijzelf totaal niet op me gemak in bed, ik herhaal ook steeds de woorden; "ik wordt helemaal gek van mezelf".

Mijn vraag is dus, kan een slaappil je tot waanzin drijven? Of misschien beter gezegd gek maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Melantonine is een Lichaams eigen stofje
Ik denk dat er iets anders is ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe laat heb je deze pil ingenomen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat zou rond een uur of 9 zijn geweest precies weet ik het niet echt meer
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie mij eerdere reactie, volgens mij loop je rond met hele hoge cortisol levels, terwijl die in de avond juist horen te dalen. Stress is de grootste factor, gebruik je medicijnen?

Antwoorden (6)

Je kunt allergisch zijn voor een stofje. Ik denk niet voor de melatonine, maar voor een toegevoegd stofje. Check de verpakking.
Ikzelf krijg er heel erg jeuk en onrust van in mijn benen en borstkas, dan kan ik het ook wel uitgillen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
herkenbaar, ook viel mij op dat ik een beetje moeite had met ademen soms
Dat zo'n pil je gek maakt is niet waarschijnlijk. MAAR je kunt wel een licht gevoel in je hoofd krijgen dat heel raar aanvoelt.
Melatonine is redelijk veilig om te slikken, maar je kunt er aan verslaafd raken. Net zoals andere slaappillen zoals temazepam e.d.
Laat je inlichten bij de apotheek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is nu al geloof ik de 2e nacht dat ik dit doe en heb het al 2x keer meegemaakt.. ik werd er zelfs bang van en ben ik het bed maar weer uitgegaan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
melatonine is héél wat anders dan temazepam, die mag en kan je niet vergelijken!
je kan het zelf opzoeken waaronder de "pammetjes" / zwaar verslavend vallen en waar de melatonine onder valt.
@kikobob: dit is nog erger dan appels en peren vergelijken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vergelijk benzo's niet in een goede zin met melatonine. Integendeel!
Ik heb slaappillen van flinndal, werken goed en raak er niet verslaafd aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
melatonine is een lichaams eigen stof.
wat in je potje zit is de nagemaakte versie in verschillende sterktes te koop. 3.mg is vrij zwaar.
je zou met 0.1 mg tot 1.0 mg moeten uitproberen. niet gelijk 3.mg kopen, is veel te sterk te hoge dosering om mee te beginnen.
daar kan het probleem zitten, bovendien ben je waarschijnlijk te ongeduldig: je wilt resultaat en je wilt het nú!

antwoord/advies: ga naar de winkel terug en koop een lagere dosering.
neem de moeite om de gebruiksaanwijzing te lezen i.p.v. meteen hoog in te zetten "want ik slaap toch niet!"

houdt dat een week vol en je hebt resultaat. ook met deze pilletjes is het niet zo dat ze meteen werken. dus rustig de tijd nemen, alles lezen, een bepaalde dosering kiezen met genoeg water innemen en een week volhouden, daarna kan en zal je resultaat zien.

succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
natuurlijk wil ik gelijk resultaat, anders kocht ik die dingen niet..
ik ga zowiezo ook mijn huisarts raadplegen, heb al een afspraak staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sommige dingen duren even vraagsteller, heb geduld
Als ik het zo hoor, zou het best kunnen zijn dat je erg veel stress ervaart en dat je lichaam hoge cortisol levels kent, vooral ook in de avond, terwijl deze laag hoort te zijn en je melatonine juist hoog. Met hoog cortisol in de avond kun je onmogelijk slapen en malen in je hoofd is ook synoniem voor een te hoog cortisol niveau. Google eens op bijnier uitputting voor meer info.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is dan het teken dat het niet de juiste slaappillen zijn voor jou. Ik neem al jaren antidepressiva en het heeft lang geduurd voordat ik de juiste had. Ik werd van sommige pillen ook bijna gek, ik wist niet meer waar is stond en deed rare dingen
Ik vind het altijd gevaarlijk dat mensen denken dat als er iets natuurlijk is dat het gezond is. zelfs natuurlijke middelen kunnen voor sommige mensen slecht werken. Denk maar eens aan die chinese vermageringsthee met kruiden, er zijn toen veel mensen aan gestorven en anderen hebben nierkanker gekregen terwijl het allemaal natuurlijk was.
Het probleem met die natuurlijke middelen is dat men er niet opschrijft wat de bijwerkingen zijn. Het wordt niet serieus gepakt en dus onvoldoende onderzocht.
Laat je eens onderzoeken door een neuroloog die iets kan voorschrijven dat helemaal op jou is afgestemd.
Ik neem ook al lang slaappillen maar alleen als ik slecht slaap en ik ben nog altijd niet verslaafd. Dus je moet er gewoon verstandig mee omgaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"'Het probleem met die natuurlijke middelen is dat men er niet opschrijft wat de bijwerkingen zijn"' Gelukkig schrijft men op de verpakking van benzodiazepinen wel alles op de verpakking!? benzodiazepinen zijn zeer verslavend en zorgen voor een mineralen en vitamine tekort en een daling van natuurlijke melatonine. Staat volgens mij niet op de verpakking?