Mijn echtgenote is een dominicaanse, in huis is de temperatuur 22gr- hoe komt het dat zij minder goed tegen de kou kan dan ik ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dat is een kwestie van wat je gewend bent en in hoeverre je lichaam kan wennen aan verandering. Sommige mensen wennen vanzelf aan andere temperaturen, andere mensen wennen er nooit aan. Afhankelijk van hoe lang jouw vrouw hier woont, zal ze er wel makkelijker mee om leren gaan, maar het is niet simpelweg een kwestie van 'afharden'.
Ga zelf maar eens een tijdje in de tropen wonen: je komt mensen uit Nederland tegen die nooit meer anders willen en je komt mensen tegen die na jarenlang in de tropen nog steeds het liefst in de airco gaan zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het klinkt gek, maar chilipepers en pikant eten helpen je af te koelen, wanneer je vrouw minder goed kou kan verdragen zou een mogelijke oplossing kunnen zijn om minder pikant te eten. Rode pepers zorgen ervoor dat je gaat zweten waardoor het bloed naar je gezicht stroomt. Het zweet verdampt waardoor je uiteindelijk afkoelt. In de winter minder aangenaam.
Het is ook dat gewenning een rol gaat spelen, maar dat duurt soms een tijdje, ik loop na 15 jaar in het voorjaar hier in Portugal nog met een jack aan, terwijl Engelsen met ontbloot bovenlijf in een korte broek rondlopen bij een temp. van 15 graden