Ik heb een rood klein buldje achter mijn voortanden, wat is dit?

Sinds gister avond heb ik opeens een rood buldje achter mijn voortanden. Ik heb wel eens eerder een buldje op mijn tong gehad en dat was aan vitamine tekort en ging vanzelf over toen ik meer fruit ging eten.
Het doet heel veel pijn het buldje en ik kan er niets tegen doen . Ik heb net al 1 mandarijn op en 1 banaan in de hoop dat het snel weg zou gaan. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en of het uit zichzelf weg zou kunnen gaan? X

Toegevoegd na 15 minuten:
Ps; het is geen aft het is niet wit/grijs het is een rood bultje

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
10.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoek eens op 'aft'.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okee,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien kun je ergens Superol kopen (drogist of apotheek).
Daar moet je dan mee gorgelen. Het is vies maar helpt goed tegen aften (die jijniet hebt) en misschien derhalve ook tegen rode bultjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ook weleens zo'n rood bultje en bij mij komt het als ik mijn gehemelte verbrandt heb, bijvoorbeeld wanneer ik een te hete pizza op heb. Zou dat misschien kunnen ?

Antwoorden (2)

Ik ben vergeten hoe het heet, maar mijn tandarts vertelde dat dit de plaats is waar je bovenkaak aan elkaar gegroeid is. Veel mensen die in frankrijk op vakantie zijn geweest krijgen hier een soort overbelasting, dit heeft te maken met het consumeren van stokbrood en andere harde broodjes. Het gaat weer over als je dit achterwege laat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een rood bultje achter je voortanden kan wijzen op een tandvleesontsteking. Ga naar je tandarts die je het best kan adviseren , om eventuele verdere problemen te voorkomen. (!)

Toegevoegd na 18 minuten:
Ik had hetzelfde probleem. Tandarts prikte het blaasje door, en kreeg recept mee. Spoelen met waterstofperoxide.
NIET zelf gaan rommelen !