wat betekend bruin slijm en bloed? Buiten de menstruatie om, aan de pil?

ik slik microgynon50.. Moet nog ong. 1 week voordat ik met de stopweek begin.. Ben ik nu zwanger?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (3)

Het kan altijd dat je afscheiding hebt in wat voor vorm dan ook.
Of je zwanger bent en het een zgn innestelingsbloeding is kan je alleen testen met een zwangerschapstest.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je vagina produceert altijd afscheiding. Dit kan in een maand van dag tot dag verschillen. Sommige vrouwen hebben meer afscheiding rond de ovulatie (dag 12-16), anderen juisr meer een week voor of de week na de menstruatie.

Die bruine of roestige kleur kan een beetje oud bloed zijn. Dat is niet erg, het is normaal. Een zwangerschap kan je hieraan niet afleiden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat heet een doorbraakbloeding en een heel normaal verschijnsel bij de pil, vooral als je er net aan begint. Niks om je zorgen over te maken. Je bent zeker niet zwanger. (Waar ik echter wel over na zou denken, is of je de pil wel echt wilt gebruiken en of je niet liever voor een hormoonvrij koperspiraal gaat. De effecten van de pil op je karakter en je fysieke toestand wordt nogal onderschat door artsen. Maar dat terzijde.)