Mijn buurvrouw praat de hele dag door, te horen door de muren. Hoe ga ik hiermee om?

Ik woon naast een gezin die ervan houd de hele dag met elkaar te praten.
Vooral de buurvrouw en haar dochter (die om de een of andere reden niet naar school gaat). Ze praten en praten maar en het is erg irritant.
Ik hoor het door de muren heen.
Ze lijken nooit eens t.v. te kijken of zo, ze praten alleen maar.
Dan denk ik: hou toch eens je kop! Het is een soort geluidshinder.
Met hen is hier niet over te onderhandelen. Ze slaan ook hard met de
deuren en toen ik hier over wilde praten, zeiden ze dat het aan mij lag....
Het is trouwens geen gewoon praten, maar een soort schreeuwend praten tegen elkaar. Het lijkt of ze de hele dag ruzie maken, maar dat is niet zo, dat is hun manier van praten. Het word nog helemaal "leuk" als er bezoek komt, dan gaan ze helemaal los. Verhuizen kan ik niet, omdat ik weinig geld heb voor een andere woning, de huur van deze woning is laag en net te betalen voor mij.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
14.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je al geprobeerd om in gesprek te gaan met je buren? En als dat niet werkt, huur je van de woonstichting? Eventueel daar 'klagen'?
grasmaaier
11 jaar geleden
Hé, zo'n buurvrouw met dochter heb ik ook. en ook nog een ouwe kerel, die veel te hard praat als ie gezopen heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Luisteren waar ze het over hebben en dan een briefje door de bus gooien waarop je 'mee praat' met het gesprek :')
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben je zelf ook zo vaak thuis dat je eigenlijk te veel tijd hebt om jezelf er aan te ergeren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie Stippel. Als ik een hele dag thuis zou zijn zou ik mijn buurman ook een hele dag horen schreeuwen, die werkt niet en hij houdt wel van een drankje of jointje ;-). Ach, zolang we er 's nachts geen last van krijgen vind ik het best, wij lachen ons rot om de gekke kreten die hij uitslaat, leuke gozer onze buurman, heel vermakelijk! Geen tv nodig :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als alle tips die hierboven gegeven zijn, niets uithalen, dan zou je nog kunnen proberen de inrichting van je eigen woonkamer te veranderen, zodat je zover mogelijk van de buren vandaan zit, en kasten tegen de bewuste muur aanzet, als geluidsbarrière.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou aan de kant van die buren een grote kast tegen de muur kunnen zetten. Deze moet dan wel zo groot zijn als de hele muur.
Dat werkt wel een beetje geluidswerend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh... ik moet eerst lezen, dan pas antwoorden ;-) Mijn voorganger zei ook al iets over kasten...
Rieneke1
11 jaar geleden
wat zeggen de buren van de andere kant?
samen sta je sterker.

Antwoorden (3)

Ik denk dat het probleem niet zozeer aan de buren ligt, maar aan de (blijkbaar) gehorige huizen waarin jullie wonen.
Een normaal huis is echt 'praatproof'.
En tja, je kunt je buren niet kwalijk nemen dat ze praten met elkaar. Dat is toch echt hun eigen zaak.

Wat ik je zou aanraden, is contact opnemen met de woningbouwvereniging, met de klacht dat de huizen zo gehorig zijn.
Verwacht niet dat ze de boel volgende week komen isoleren (als dat al mogelijk is) maar wanneer je blijft klagen heb je wel kans dat ze het gezeur zat worden en na een tijd toch iets voor je kunnen betekenen.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is al geprobeerd. Maar de woningbouwvereniging doet niets, omdat de huren zo laag zijn. Isoleren betekent zo 100 euro bovenop de huur, en dat kan ik echt niet betalen.
Maar ik zal het in gedachten houden, om opnieuw aan te kaarten.
Soms heb ik er gewoon de puf niet meer voor om er iets aan te doen en denkt ik al gauw: laat maar zitten, al die moeite om ervoor te vechten en je krijgt toch nul op het request, die ervaring heb ik tenminste.
Wanneer het op een bepaalde plek is (huiskamer?) kun je een geluidsisolatiewand aanleggen.

Let wel op dat daar speciale spullen voor koopt in een bouwmarkt. Je moet namelijk harde contacten op hard materiaal voorkomen. Dat geleidt namelijk geluid. De speciale spullen hebben een constructiesmogelijkheid waarin dat voorkomen wordt.

Het heeft mij erg geholpen in de huiskamer, die een lange gezamenlijke wand had. Vermoedelijk is het nooit volledig op te lossen. Maar terugbrengen tot een niveau waarop het minder hinderlijk is, kan hiermee mogelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt alvast voor je antwoord. Ik kon een tijd niet op mijn hotmail komen.
Ik zal zeker een geluidsisolatiewand in gedachten houden. Want mijn woningbouwvereniging doet niets.
Ik raad je aan zelf een muziekje op te zetten tekens je de geluidshinder opmerkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat helpt niet bij mij, maar bedankt voor je antwoord en voor het meedenken.