Mijn buurvrouw praat de hele dag door, te horen door de muren. Hoe ga ik hiermee om?

Ik woon naast een gezin die ervan houd de hele dag met elkaar te praten.
Vooral de buurvrouw en haar dochter (die om de een of andere reden niet naar school gaat). Ze praten en praten maar en het is erg irritant.
Ik hoor het door de muren heen.
Ze lijken nooit eens t.v. te kijken of zo, ze praten alleen maar.
Dan denk ik: hou toch eens je kop! Het is een soort geluidshinder.
Met hen is hier niet over te onderhandelen. Ze slaan ook hard met de
deuren en toen ik hier over wilde praten, zeiden ze dat het aan mij lag....
Het is trouwens geen gewoon praten, maar een soort schreeuwend praten tegen elkaar. Het lijkt of ze de hele dag ruzie maken, maar dat is niet zo, dat is hun manier van praten. Het word nog helemaal "leuk" als er bezoek komt, dan gaan ze helemaal los. Verhuizen kan ik niet, omdat ik weinig geld heb voor een andere woning, de huur van deze woning is laag en net te betalen voor mij.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk dat het probleem niet zozeer aan de buren ligt, maar aan de (blijkbaar) gehorige huizen waarin jullie wonen. Een normaal huis is echt 'praatproof'. En tja, je kunt je buren niet kwalijk nemen dat ze praten met elkaar. Dat is toch echt hun eigen zaak. Wat ik je zou aanraden, is contact opnemen met de woningbouwvereniging, met de klacht dat de huizen zo gehorig zijn. Verwacht niet dat ze de boel volgende week komen isoleren (als dat al mogelijk is) maar wanneer je blijft klagen heb je wel kans dat ze het gezeur zat worden en na een tijd toch iets voor je kunnen betekenen. Sterkte!

Wanneer het op een bepaalde plek is (huiskamer?) kun je een geluidsisolatiewand aanleggen. Let wel op dat daar speciale spullen voor koopt in een bouwmarkt. Je moet namelijk harde contacten op hard materiaal voorkomen. Dat geleidt namelijk geluid. De speciale spullen hebben een constructiesmogelijkheid waarin dat voorkomen wordt. Het heeft mij erg geholpen in de huiskamer, die een lange gezamenlijke wand had. Vermoedelijk is het nooit volledig op te lossen. Maar terugbrengen tot een niveau waarop het minder hinderlijk is, kan hiermee mogelijk zijn.

Ik raad je aan zelf een muziekje op te zetten tekens je de geluidshinder opmerkt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100