Blijft watervaste stift goed in een tshirt zitten?

Voor school moeten we een opdracht doen en het leek me leuk om iets op een tshirt te zetten. Ik heb hier geen textiel verf of stiften.
Kan ik dit ook met watervaste stift doen? Ik weet dat het wel blijft zitten maar, geeft het af? Kan je het wassen zonder dat het er uit gaat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
23.9K

Antwoorden (2)

Het blijft goed zitten als je het maar goed laat drogen voor het dragen, ook na het wassen blijft het zichtbaar, al zal het wel iets vervagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je! Hij ligt nu te drogen. Hoe lang ongeveer? En het geeft niet af in de wasmachine? ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat een nachtje drogen voldoende is en nee, het geeft niet af tijdens het wassen.
Om het beter te laten blijven zitten kan je beter nog voor het wassen even strijken.
Dan blijft het beter zitten, alleen niet alle kleuren blijven even goed zitten. Ik heb een keer een rode watervaste stift gebruikt, en toen werd de rest roze.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maar het blijft dus zitten als je het wast en strijkt