bij mij werd na een normaal ontbijt en lunch, ong 1 uur nadat ik voor het laatst gegeten had een glucose gemeten van 2,7 mmol, is dat te laag?

Toegevoegd na 7 uur:
betrof een vingerprik, voor een reguliere medische keuring. Dame die het afnam zei dat het goed was, beter laag dan te hoog zei ze. Ik heb naar mijn weten geen diabetes. Wel heb ik het aldoor koud en ben vermoeid.

Toegevoegd na 7 uur:
betrof een vingerprik, voor een reguliere medische keuring. Dame die het afnam zei dat het goed was, beter laag dan te hoog zei ze. Ik heb naar mijn weten geen diabetes. Wel heb ik het aldoor koud en ben vermoeid.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door wie en waarom en waarmee gemeten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is ècht niet goed. De dame die jou hielp was beslist géén arts. Als je geen diabetes hebt, zou het kunnen dat je aan hypoglycemie lijdt. Dit houdt in dat je bloedsuikers tot heel lage waarden kunnen dalen en dus moet je die te lijf gaan op de wijze die in mijn beantwoording heb aangegeven. Dus..iets van cola of zo drinken en daarna iets als bijvoorbeeld een boterham eten. Ik denk dat je soms een beetje trillerig en slap voelt. Dat is dan het gevolg van je te lage suikerwaarden. Groet, Ton
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is natuurlijk erg laag, maar 1 maal een bloedsuikerwaarde zegt eigenlijk niets.
Als je diabetes hebt zou je bloedsuiker te hoog zijn.
Ik zou toch eens langs de huisarts gaan, gewoon voor de zekerheid.

Het beste antwoord

Een bloedsuikerwaarde van 2,7 is inderdaad veel te laag. In wezen heb je op dat moment een hypo..dus dan even snel iets van koolhydraten eten of drinken.

Iets als limonade kun je in zo'n geval het best nemen omdat vloeistoffen zonder vet vrijwel direct in je dunne darm terecht komen alwaar de koolhydraten als glucose aan het bloed afgegeven worden. Aldus heb je de snelste werking.

En of je nu insuline gebruikt of niet. Het is gewoon veel te laag. Maar ik vermoed dat je insuline moet spuiten en dat je dus een diabeet type 1 bent.

Als je insuline afhankelijke diabeet bent kàn een teveel aan insuline spuiten de oorzaak voor je te lage suikerwaarden zijn. .en/of te weinig gegeten voor de hoeveelheid ingespoten insuline.

Een tweede mogelijkheid zou kunnen zijn dat je na het eten zware arbeid hebt verricht die je heel veel kracht heeft gekost.

Een derde mogelijkheid zou kunnen zij een combinatie van de eerste twee mogelijkheden .

Een vierde mogelijkheid zou tenslotte kunnen zijn dat je je vreselijk boos hebt gemaakt..want stress kan, naast heel hoge suikerwaarden, ook zorgen voor heel lage waarden.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
beste Ton, is het verstandig toch even langs de huisarts te gaan? Of is het nemen van suikers voldoende?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naar je huisarts gaan kan natuurlijk nooit verkeerd zijn, maar ik zou eerst eens uitproberen hoe het gaat als je een schepje suiker, een slokje limonade of anderszins neemt. Vermoedelijk zal je huisarts je namelijk ook aanraden dit eens uit te proberen. Als je na dit uitgeprobeerd te hebben bij je huisarts komt, weet hij/zij vermoedelijk direct wat je scheelt. Eigenlijk had al bij de assistente een lichtje moeten gaan branden toen zij constateerde dat je suikers zo vreselijk laag stonden. En zij had je er dus op moeten wijzen dat er mogelijk iets aan de hand was. Je had dan meteen de arts kunnen raadplegen. Groet, Ton

Andere antwoorden (4)

Ja, dat is te laag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is idioot laag voor zowel nuchter als niet nuchter en zowel uit de ader (buisjes bloed) als een vingerprik.

Kun je er iets meer over vertellen? Heb je diabetes? Gebruik je insuline? Wat zei degene die het afnam? Kloppen de cijfers wel?

zie: http://www.damzichtpr.net/nieuwe_pagina_69.htm

Toegevoegd na 7 uur:
Na je aanvulling: ja een afspraak met een huisarts is wel verstandig ja maar ik vermoed ook dat er ergens een meetfout is gemaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ze maakte gebruik van een digitaal meetapp. Geen idee of dat app. goed werkte. Ik denk toch dat de huisarts maar een nieuwe meting moet doen, wel heb ik vaak trek in zoete dingen, vooral pure chocolade. Gezien de reacties zou de meting misschien toch wel juist geweest zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou zo'n lage waarde komt alleen voor bij het gebruik van insuline bij diabetes dus ja ik zou wel willen weten waarom die waarde zo laag is maar dat heeft weinig te maken met trek in zoete dingen.
Een bloedglucosewaarde van 2,7 mmol/l is niet normaal, zeker niet een uur na een maaltijd. Bij zo'n waarde heb je een hypoglykemie. Een moe gevoel kan een symptoom zijn maar je gaat eerder zweten dan dat je het koud hebt. Alle verschijnselen bij elkaar kunnen door een afwijking van je stofwisseling worden veroorzaakt. Ik denk dat je er goed aan doet om met je klachten en met dit verhaal naar je huisarts te gaan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor je reactie ik ga zeker even naar de huiarts
Dit is zeker niet normaal en klinkt als hypoglykemie.
Dat je hebt beter lager dan hoger kan hebben is raar zeggen, want van een echt heel lage suiker kan je goed beroerd worden.
Het kan voorkomen bij suikerziekte, maar komt ook voor bij andere medische aandoeningen, al is dit wel minder vaak.
Zo een hap suiker nemen vind ik een slecht advies, als je niet weet wat de oorzaak is dat je dit hebt. Want als het juist komt door suiker eten, dan zal je spiegel eerst omhoog gaan om ongeveer een uur later nog verder te zakken.
Bij sommige aandoeningen is een hap suiker een goede oplossing maar lang niet altijd.