bij mij werd na een normaal ontbijt en lunch, ong 1 uur nadat ik voor het laatst gegeten had een glucose gemeten van 2,7 mmol, is dat te laag?

Toegevoegd na 7 uur:
betrof een vingerprik, voor een reguliere medische keuring. Dame die het afnam zei dat het goed was, beter laag dan te hoog zei ze. Ik heb naar mijn weten geen diabetes. Wel heb ik het aldoor koud en ben vermoeid.

Toegevoegd na 7 uur:
betrof een vingerprik, voor een reguliere medische keuring. Dame die het afnam zei dat het goed was, beter laag dan te hoog zei ze. Ik heb naar mijn weten geen diabetes. Wel heb ik het aldoor koud en ben vermoeid.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een bloedsuikerwaarde van 2,7 is inderdaad veel te laag. In wezen heb je op dat moment een hypo..dus dan even snel iets van koolhydraten eten of drinken. Iets als limonade kun je in zo'n geval het best nemen omdat vloeistoffen zonder vet vrijwel direct in je dunne darm terecht komen alwaar de koolhydraten als glucose aan het bloed afgegeven worden. Aldus heb je de snelste werking. En of je nu insuline gebruikt of niet. Het is gewoon veel te laag. Maar ik vermoed dat je insuline moet spuiten en dat je dus een diabeet type 1 bent. Als je insuline afhankelijke diabeet bent kàn een teveel aan insuline spuiten de oorzaak voor je te lage suikerwaarden zijn. .en/of te weinig gegeten voor de hoeveelheid ingespoten insuline. Een tweede mogelijkheid zou kunnen zijn dat je na het eten zware arbeid hebt verricht die je heel veel kracht heeft gekost. Een derde mogelijkheid zou kunnen zij een combinatie van de eerste twee mogelijkheden . Een vierde mogelijkheid zou tenslotte kunnen zijn dat je je vreselijk boos hebt gemaakt..want stress kan, naast heel hoge suikerwaarden, ook zorgen voor heel lage waarden. Groet, Ton

Ja, dat is te laag.

Dat is idioot laag voor zowel nuchter als niet nuchter en zowel uit de ader (buisjes bloed) als een vingerprik. Kun je er iets meer over vertellen? Heb je diabetes? Gebruik je insuline? Wat zei degene die het afnam? Kloppen de cijfers wel? zie: http://www.damzichtpr.net/nieuwe_pagina_69.htm Toegevoegd na 7 uur: Na je aanvulling: ja een afspraak met een huisarts is wel verstandig ja maar ik vermoed ook dat er ergens een meetfout is gemaakt.

Een bloedglucosewaarde van 2,7 mmol/l is niet normaal, zeker niet een uur na een maaltijd. Bij zo'n waarde heb je een hypoglykemie. Een moe gevoel kan een symptoom zijn maar je gaat eerder zweten dan dat je het koud hebt. Alle verschijnselen bij elkaar kunnen door een afwijking van je stofwisseling worden veroorzaakt. Ik denk dat je er goed aan doet om met je klachten en met dit verhaal naar je huisarts te gaan

Dit is zeker niet normaal en klinkt als hypoglykemie. Dat je hebt beter lager dan hoger kan hebben is raar zeggen, want van een echt heel lage suiker kan je goed beroerd worden. Het kan voorkomen bij suikerziekte, maar komt ook voor bij andere medische aandoeningen, al is dit wel minder vaak. Zo een hap suiker nemen vind ik een slecht advies, als je niet weet wat de oorzaak is dat je dit hebt. Want als het juist komt door suiker eten, dan zal je spiegel eerst omhoog gaan om ongeveer een uur later nog verder te zakken. Bij sommige aandoeningen is een hap suiker een goede oplossing maar lang niet altijd.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hypoglykemie

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100