Als de verwarming dagelijks aanstaat, wat nu in de wintermaanden natuurlijk veelal het geval is, wordt automatisch de lucht in je huis ook veel droger. Daar komt bij dat de vrieskou ook droge lucht met zich meebrengt. Al met al, droog droog droog!
Niet echt bevordelijk voor je keelpijn dus.

Zorg dat je een luchbevochtiger op de kop tikt. Het hangen van waterbakjes aan de verwarming helpt enigzins, maar is echter minimaal. Je kunt ook hier en daar bakken water neerzetten maar staat zo ongezellig. Beter zo'n apparaatje.

Beterschap!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb 2 bakken water neergezet :). Het is toch maar voor mijn eigen kamer :).

Andere antwoorden (2)

Ja, zoals het antwoord hierboven al aangeeft is dat goed mogelijk. Enkele tips:

- Hang waterbakjes aan de verwarming.
- Zet de afzuigkap tijdens het koken af.
- Laat de deur van de badkamer na het douchen op een kier staan.
- Laat de temperatuur niet boven 20 à 21°C stijgen.
- Verlucht je huis voldoende.
- Veeg geregeld stof.
- Plaats planten die water verdampen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelf heb ik convectorradiatoren waar je geen waterbakjes aan kunt hangen. In plaats daarvan heb ik een stel aardige magnetronbakjes gekocht die ik er in deze tijd van het jaar op zet met water erin. Ik merk zeker verschil met als die bakjes er niet staan.