Bestaat er ook een tandarts die je helemaal weg maakt ?(onder narcose dus behandeld)

ik ben erg bang voor de tandarts, nou zou ik graag willen dat ik complet onder narcose kan zodat ik niet 10 keer heen moet.. want dat ik een grote renovatie aan m`n gebid moet hebben dat staat al vast.

maar is dat eigenlijk wel mogelijk??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja. Mensen die erg angstig zijn, kunnen daarvoor bij gespecialiseerde tandartsen terecht.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De tandarts kan ook een kalmerend medicijn voorschrijven, dit wordt premedicatie genoemd, een veel gebruikt middel is dormicum. Niet alleen merk je veel minder van de behandeling, maar je herinnert je er achteraf ook minder van. Sommige mensen blijven echter angstig, ook al gebruiken ze lachgas of een medicijn. In het geval van extreme angst voor de tandarts is er nog een mogelijkheid om je te laten behandelen onder narcose. Je bent dan volledig 'weg' zodat je niks merkt van de behandeling, dit kan gebeuren in ziekenhuizen, maar ook sommige tandheelkundige klinieken gebruiken een variant van narcose, dit wordt intra-veneuze sedatie genoemd.

Andere antwoorden (5)

Nee een tandarts kan en mag geen narcose geven dat kan een narcotiseur en bovendien moet je dan in een omgeving zijn die adequate hulp kan bieden als de narcose niet goed gaat. En dat is bij de tandarts.

Toegevoegd na 2 uur:
Wil al degene die het niet met mij eens zijn dan ook duidelijk zijn. Een min geven en geen verduidelijking lost niets op.
Een tandarts kan en mag geen narcose geven, daar heb ik een duidelijk antwoordt op gegeven.!
Hij is hier niet voor opgeleid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is misschien wel mogelijk maar bespreek eerst je angsten met je tandarts. Je kan je ook laten behandelen voor je angsten bij een psycholoog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Antwoord klopt echt niet -1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste Dette
Wat klopt er niet aan mijn antwoord?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ ter compensatie
Ja, er bestaan behandelcentra voor mensen met extreme tandartsangst. Via je eigen tandarts zou je daar naar verwezen kunnen worden.
Vanuit die centra wordt er dan samen met je een behandelplan opgesteld zodat je uiteindelijk weer terug kunt naar je eigen tandarts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Totale nacose gaat alleen via een ziekenhuis -1 http://www.tandarts.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=13&Itemid=27
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, en? Dat kan dus ook bij die centra. Die zijn ervoor toegerust. Die min 1 slaat dus niet echt ergens op. Ik weet iemand die daar behandeld is en die ging echt helemaal obder narcose.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens de tandartssite voledige nacose alleen in het ziekenhuis, lijkt mij dat die weten wat ze schrijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien weten die dan ook niet alles? Soms kloppen dingen op internet niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De tandarts kan ook een kalmerend medicijn voorschrijven, dit wordt premedicatie genoemd, een veel gebruikt middel is dormicum. Niet alleen merk je veel minder van de behandeling, maar je herinnert je er achteraf ook minder van. Sommige mensen blijven echter angstig, ook al gebruiken ze lachgas of een medicijn. In het geval van extreme angst voor de tandarts is er nog een mogelijkheid om je te laten behandelen onder narcose. Je bent dan volledig 'weg' zodat je niks merkt van de behandeling, dit kan gebeuren in ziekenhuizen, maar ook sommige tandheelkundige klinieken gebruiken een variant van narcose, dit wordt intra-veneuze sedatie genoemd.
Stuk is geschreven door prof. de Jonge.
Centra's doen geen voledige narcose, dat een lichte narcose dus meestal voldoende is, is mooi. Maar dat was de vraag niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laatste reactie: In het geval van extreme angst voor de tandarts is er nog een mogelijkheid om je te laten behandelen onder narcose. Je bent dan volledig ‘weg’ zodat je niks merkt van de behandeling, dit kan gebeuren in ziekenhuizen, maar ook sommige tandheelkundige klinieken gebruiken een variant van narcose, dit wordt intra-veneuze sedatie genoemd. Een variant van narcose. Dat is dan géén narcose? Dacht het wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de vorm die toepast wordt in tandartscentra blijf je aanspreekbaar en reageer je op prikkels, is dus geen volledige narcose
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dus en einde oefening.
Tandartsen kunnen bij mensen met angst kalmeringstabletten of lachgas inzetten. Bij mensen die echt onder nacose moeten, worden de patienten doorverwezen naar het ziekenhuis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En dat klopt dus niet, zie bij je eigen reactie op mijn antwoord. -1
AWM
14 jaar geleden
Als je naar de website gaat in mijn antwoord, dan zie dat dit niet klopt. En daar had je een half uur de tijd voor..:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En als je naar mijn link gaat zie je dat mij antwoord wel juist is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jouw link geeft het ook aan, doen alleen lichte nacoses en geen volledige. Eerst even je eigen info goed doorlezen, voor je commetaar geeft.
AWM
14 jaar geleden
Je bent wel koppig, he?
Ga nou even naar die link, en lees:
"In het Alphens Tandheelkundig en Narcose Centrum wordt de tandheelkundige behandeling uitgevoerd onder algehele anesthesie oftewel de narcose."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1 mijn zus heeft extreme tandartsangst en is onder narcose bij de tandarts geholpen! Zij is niet naar een ziekenhuis gegaan, maar naar een speciale tandarts voor angstige mensen. De narcose is voldoende diep om 3 uur een behandeling te doen waarbij je volledig van de wereld bent. Noem dat maar een lichte narcose!
bij een kennis van mij is dat wel gebeurt ja ! alles in een keer eruit !