Kunnen je borsten kleiner worden (bijv door afslanken) na een borstvergroting, dus als je protheses hebt?

Kunnen je borsten kleiner worden (bijv door afslanken) na een borstvergroting, dus als je protheses hebt? Normaalgesproken kun je ook bij de borsten afvallen en ook met protheses is er nog vet aanwezig kan het dan kleiner worden? De prothese niet natuurlijk maar eromheen weliswaar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (1)

Ja. Natuurlijke borsten bestaan sowieso voor een derde uit vetweefsel. Als jouw borstweefsel veel vet bevat en je gaat afvallen, dan zal het omhulsel waarin de protheses geplaatst zijn dunner worden. Je borsten kunnen dan een andere en kleinere vorm krijgen. De protheses zijn gekozen op de borstomvang die jij op dat moment had. Als je veel kilo's minder gaat wegen zou het kunnen gebeuren dat het formaat van de protheses niet meer past bij jouw lijf.
Het is dus aan te bevelen als je overweegt implantaten te gaan nemen daar pas toe over te gaan wanneer je op een gewenst gewicht zit.
Amadea