Helpen de zalfjes tegen littekens echt? Heeft iemand daar ervaring mee?

Ik heb vanmiddag een bultje (bindweefsel) weglaten halen. Ik heb er nu 3 hechtingen in zitten, en nu vroeg ik me af of die zalfjes tegen littekens wel helpen? Ik had ook iets opgevangen van Biodermal, maar dat is vrij duur...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Ik heb in 2008 een hartoperatie ondergaan. Door diverse verpleegkundigen is mij toen aangeraden calendula creme/zalf te gebruiken. En idd je ziet nog maar weinig van het lidteken. Hoe het er uit zou hebben gezien,zonder zalf weet ik natuurlijk niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Maak het litteken los van verklevingen, dat is eng om te doen, maar dan is de doorbloeding optimaal en geneest het beter en dan krijgt het zijn normale functie terug... Vitamine E creme is goed... En duurdere producten wellicht ook... Aloë Vera uitwendig en inwendig is ook goed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, Chocolaatje, doe dat alsjeblieft niet zeg! Die hechtingen zitten er niet voor niets in. Alleen wanneer je heel graag een vet litteken wilt moet je dat doen.
In mijn ervaring is een van de best oplossingen het gebruik van vitamine E. Je kunt vitamine E-capsules kopen bij de drogist en ze vervolgens slikken en verder een aantal open breken en op het litteken doen. Ik heb dit in diverse gevallen gedaan en de littekens zijn echt zo goed als verdwenen. Zelfs bij 2 enorme brandwonden is er nu bijna niets meer van te zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de arts de hechtingen netjes gedaan heeft, zul je al weinig lidteken overhouden. Smeer er een anti bacteriele zalf op de eerste dagen, en als de wond echt dicht zit, met Aloé Vera zalf een paar keer per dag.
Ik had hetzelfde een maand geleden, en je ziet er geen barst meer van..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben altijd een beetje scepties tegenover dergelijke middelen ,je betaald een boel . Als je hechtingen hebt door een ingreep kun je vragen in het ziekenhuis of er iets is tegen littekens . Maar ik ben bang dat het niet bestaat,dan zou niemand littekens hebben door een zalfje???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je littekens als ze nog vers zijn behandeld met koninginnegelei, dan is de kans zeer groot dat je helemaal niets meer ziet. Koninginnegelei is een gelei van de bijenkoningin. Je kunt ze bestellen bij de betere reformwinkels en sommige drogisterijen.

Bij mij heeft het heel goed geholpen, je ziet niets meer.

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.hetbijengeheim.nl/produktinformatie/info_koninginnegelei_creme.htm

Toegevoegd na 5 minuten:
van moet voor zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
calendulla-zalf is ook erg genezend voor zo'n littekens..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wassen met unicura (vooral bij douchen e.d.) vanaf het moment dat het echt gaat genezen met vitamine e creme (bij kruidvat een paar euro) insmeren en goed schoonhouden met uni cura
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit onderzoek blijkt dat wondjes beter en met minder littekens genezen als je ze 'nat' laat genezen. Dit is in tegenspraak met wat ik altijd heb geloofd, nl. dat je ze het beste kunt laten drogen en een korstje kunt laten krijgen. Een zalfje zorgt er sowiso voor dat het natter blijft, en bevat vaak ontstekingsremmende en bacteriendodende stoffen. En dat helpt dan weer mee bij de genezing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je doen kunt om er voor te zorgen dat je litteken straks bijna niet of niet meer te zien is is de wond 2 maal daags inmasseren met Revamil van Bfactory. Een echte aanrader!! Het is medicinale honinggelei die je op de wond aanbrengt. Hij heeft antibacteriële eigenschappen en regenereert de huid. Beterschap er mee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Littekens maken deel uit van het genezingsproces en zijn het gevolg van een onevenwichtige verhouding in de productie van collageen op de plaats van de wond. Littekens veranderen naarmate ze ouder worden, maar ze zijn van nature blijvend. Bio-Oil is speciaal geformuleerd om littekens te helpen verminderen, maar ze zullen wellicht nooit helemaal verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lettekenzalf/crème van Biodermal werkt echt onwijs goed! Ondanks de prijs dus zeker een aanrader! Heb het effect gezien bij meerdere mensen in mijn omgeving!