hoeveel kost het om van een man naar een vrouw om te laten bouwen?

Ik ben van plan om mijn gevoelens waar te maken. Ik loop al jaren met het idee rond dat ik eigenlijk een vrouw wil zijn. Wie kan mij helpen?? Jan

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
18K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
s
v
b
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
? ? ? ?

Het beste antwoord

Hoi, Ik kan een beetje vanuitmijn eigen ervaring spreken. Ik heb dezelfde gevoelns als jij en werd hier compleet gestoord van. Wat in eerste instantie belangrijk is om voor ogen te houden is dat geen enkelmens het zelfdeis. kosten zijn voor een groof deel gebaseerd op hoe mannelijk of vrouwelijk je lichamelijk bent. het is belabgrijk om naar de huisarts te gaan. diekan je doorverwijzen naar de ggz en daar ben ik in iedergeval bezig met het analyseren van dat gevoel en hie het mensen als mijn ouders te vertellen. Tegen mij is gezegd dat als ze bij de ggz denken dat het echt serieus us zeme doorverwijzen naar een gender team waar specialisten werken die met j bespremen wat er allemaal moet gebeuren. Je zult aan het befin heel veel josten maken voor psychische hulp dus het is verstandig om je hiervoor te verzekeren(als ik dat niet had gedaan was ik nu failliet). Wat veder ook helpt is om een goede vriend of vriendin in vertrouwen te nemen. dat kan heel erg opluchten, dan is er in ieder geval één persoon waar je nietje tong hoeft af te bijten als je een mooi paar schoenen ziet of een leuke jurk. voorde rest wen ik je heel veel sterkte toe en succes met het veraerken van je gevoelens.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ps ga er overigens niet vanuit dat je als jenu naar de huisarts gaat je vgend jaar op en top vrouw bent. Dat proces duurt jaren. verder geloof ik dat als je zonder verzekerd te zijn je geslacht laat aanpassen je veel meer dan 10000€ kwijt bent als startbedrag, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vond dat ik hier best wel wat mee kon. Ik zal er verder over nadenken.
nogmaals dank....
Groet Jan

Andere antwoorden (2)

Als je dat gevoel hebt, ga je naar de huisarts. Vervolgens zal deze je verwijzen naar een psycholoog die je gaat analyseren en volgen. Je krijgt opdrachten mee, zoals kleed je vrouwelijker, ga op hakken lopen etc. Vervolgens krijg je hormoonblockers (testosteron) en vrouwelijk hormoon (oestrogenen). Tenslotte zal je borsten krijgen en word van de penis een vagina gemaakt.

Dit gehele traject, word, wanneer psychologisch onderzoek laat uitwijzen dat dit je echt dwars zit en je leven negatief beïnvloed, vergoed vanuit de zorgverzekering. Wel kan het zijn dat je bepaalde eigen bijdragen hebt, maar dat staat in het niet van de kosten van de verschillende operaties. De medicatie, zul je wel elk jaar zelf moeten bekostigen vanuit in eerste instantie je eigen risico.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens is het niet mogelijk een exacte prijs te noemen. Ik weet dat in eerste instantie niet, maar denk zelf dat voor elk traject er maatwerk in zit, bijv. hoevaak je naar een psycholoog moet, of welke proteses etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een hele dappere vraag, waar ik je helaas niet exact het antwoord op kan geven. Ik wil je aanraden om hier eerst met je huisarts over te spreken. Hij/zij kan je vragen veel specifieker beantwoorden.

Wat de kosten betreft, dergelijke chirurgie is ontzettend duur, maar het ligt er ook aan wat je precies wilt laten doen. Voor een aantal zaken (borsten, stem) kun je hormonen voorgeschreven krijgen. Voor andere zaken (geslachtsorgaan) moet er geopereerd worden. Ik weet niet bij wie je verzekerd bent, maar veel verzekeraars dekken de gemaakte kosten voor een dergelijke operatie niet.

Nogmaals, spreek er over met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een collega ondernemer heeft de kosten wel gedekt gekregen voor een ontzettend groot deel. Is wel heel erg afhankelijk van de psychologische resultaten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan ook wel hoor, maar men moet niet verwachten dat ze de kosten zomaar vergoed gaan krijgen. Veel verzekeraars zijn zeer terughoudend op dit gebied.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De transgender operatie wordt vergoed uit de basisverzekering als er toestemming is gegeven door de zorgverzekeraar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In theorie wellicht, maar in praktijk valt dat nog pijnlijk tegen: Het is trouwens voor transseksuelen nauwelijks mogelijk om een geschikte zorgverzekeraar te kiezen omdat geen van de zorgverzekeraars duidelijk geeft over hoe zij met de vergoedingen voor de verschillende noodzakelijke behandelingen omgaan.