wat zit er aan de zijkant van je been van knie naar enkel?

Ben net door de gladdigheid gevallen. Had het idee dat mn been n beetje veerdraaide. Heb flinke dikke enkel aan de buitenkant, maar aan de buitenkant van mn knie naar enkel is het ook gevoelig nu. Kan er amper op lopen. Zit met been omhoog maar voelt niet lekker. Als ik mn enkel naar buitenkant probeer te draaien trekt t door naar de buitenkant van mn knie.
Zou dat alleen n band zijn of n spier, die verrekt is?

11 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Van de buitenkant van je enkel tot de buitenkant van je knie loopt je kuitbeen. (kant van de kleine teen om even duidelijkheid te scheppen) Hij kan gebroken zijn, aangezien je niet meer kan lopen en elke beweging doet pijn over het gehele bot.
Spieren zijn wellicht ook aangetast door de breuk, maar ik denk niet dat het de spieren zijn aangezien je gevallen bent (anders had je hooguit een blauwe plek)

Ga naar de huisarstenpost en/of ziekenhuis, en laat een foto maken, het liefst vanavond nog!

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik kan niet uitsluiten of het een breuk is ja of nee, dat kan alleen een arts. Ik wilde je geen verkeerde indruk geven, sorry.
Er lopen ook spieren over die plek heen, daar kan ook iets mis mee zijn eventueel. Als je wilt weten welke, aangezien je vraag: dat zijn de peroneusspieren.
Beterschap
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Carcelia
11 jaar geleden
Hallo, Bedankt voor je antwoord, je had van mij gerust arts mogen zijn haha
Huisartsenpost ligt op n half uur rijden, niet handig dus. Maar zal vermoedelijk toch moeten gaan. Gr. Carla
Carcelia
11 jaar geleden
Snel en uitgebreid, was er blij mee.

Andere antwoorden (1)

Het lijkt alsof je de bundel spieren die daar zitten hebt uitgerekt.
Of mogelijk gescheurd, dat geeft een scherpe pijn alsof ze er met een mes in steken.
Voel je dat niet, dan denk ik gewoon verrekt, maar dat is ook erg pijnlijk.
Als je je enkel wilt draaien, dan trek je die spieren aan, al voordat je draait.
je enkel koelen zou ik proberen.
En ja, de dokter weet meer.