Hoe kom ik van m`n moeheid af?

Ik ben altijd moe, eerder naar bed gaan werkt juist averechts.
Ik kan op elk moment van de dag in slaap vallen als het moet.
Hoe kun je jezelf fitter voelen. (zonder drugs)

Bijkomend probleem is dat hierdoor mijn weerstand slecht is en ik zeker per jaar 10x een virus oploop...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hup naar de huisarts. +

Het beste antwoord

Hm.. Lastig te beantwoorden zonder je te kennen..

[Ik ben geen arts, dit is mijn mening. Ga voor betrouwbaarder advies altijd naar je huisarts, die ook jouw meduische geschiedenis kent]

- Heb je een erg stessvolle baan / leven? Stress kan je enorm uitputten
- Eet je gevarieerd & vers? Dus voldoende verse groenten & fruit in je voeding, en niet alleen maar voorbereide maaltijden. Voorbereide maaltijden en alleen maar eten uit blik ed levert je veel tot een beetje minderaan vitamines ed op. Verse groentes en fruit helpen je darmen actief te houden & dat levert meer energie.
- Ga je wel op regelmatige tijden slapen?
Je lichaam houdt van regelmaat. Als je elke dag op een vaste tijd gaat slaopen, dan slaap je dieper en rust je beter uit dan wanneer je elke dag op een andere tijd gaat slapen
- Drink je niet te veel?
Alcohol kost veel energie om af te breken, en dt kan je uitrusten beinvloeden.

Als als deze punten niet van toepassing zijn: Huisart. Je kan natuurlijk altijd een virus op de achtergrond hebben wat je lichaam uitput. Dit is ook in lijn met je opmerking dat je vaak ziekelijk bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (20)

Als ik jou was zou ik er toch eens mee naar een huisarts gaan en hem eventueel vragen je schildklier te testen...
Mijn moeder had destijds dezelfde klachten. Haar schildklier scheen niet goed te werken. Daar heeft ze medicijnen voor gekregen en sindsdien gaat het stukken beter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerste vraag: is het geestelijke of licamelijke moeheid.
D.w.z. dat een arts een goeie diagnose moet stellen, waarbij jij de aangever bent. Hoe je van chronische vermoeidheid afkomt is m.i. primair een medische vraag.
Ben je naar de huisarts geweest?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1e vraag: Beide!
2e vraag: Ik ben bij de huisarts geweest, vervolgens naar het ziekenhuis om bloed te prikken, niks gevonden :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je ook welke testen er gedaan zijn. Zeker, zoals hierboven al staat is een schildklier functie test aan te raden.
Met deze gegevens kan ik je niet echt helpen. Wellicht werkt het door 2x in de week goed uit te slapen.
Als je nog andere klachten het dan kun je met je huisarts kijken of je wellicht een vorm van Pfeiffer hebt.

Verder werkt sport opwekkend. Je krijgt door te sporten meer energie en je voelt je (een uur na het sporten ;)) goed in je vel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
compensatieplusje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je rieneke, jammer dat er geen motivatie bij het -duimpje zit ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
compensatie door Rieneke nu de exra plus +
Als je moe opstaat en moe naar bed gaat, kan het wel eens aan de slaapkwaliteit liggen. Er kunnen heel wat oorzaken zijn waardoor deze niet goed is (apneu’s, onrustige benen, overmatig snurken enz.). Zonder dat je dat zelf hoeft te merken, kan het zijn dat je niet diep genoeg slaapt. Een slaaponderzoek kan dat uitwijzen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat is erg lastig!... ik ben ook een lange periode erg moe geweest.. kwam uit school en viel in slaap enzo....

ben naar de huisarts geweest bloedonderzoek... was goed, niks mis. tijd later was ik nog steeds moe en helemaal niet fit... weer naar de huisarts geweest en vroeg hij: hoe veel eet je...?? ik duss uitleggen.. ik at dus te weinig.. en dat ging al een langere periode.. ik had het zelf niet door en heb ook heen ondergewicht... maar ik ben meer gaan eten en naar een week ja hoor ik had weer energie! en sliep niet meer uit school!
veel mensen eten slecht... maar het is toch erg belangrijk om goed te eten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga naar de huisarts en laat je bloed testen. Extra vragen op vit. B12 te kort. Ook al heb je niet de andere klachten hiervan, maar is dit uitgesloten. Was voor mij achteraf heel erg herkenbaar. En nu ik iedere keer een injectie krijg voel ik me fit en heb overdag geen behoefte meer om te slapen. Ben bijna niet meer ziek.
Als je een tekort hebt neemt je lichaam de vitamines niet op, dus kan je fruit eten wat je wilt maar helpt niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet niet verwachten dat iemand hier een pasklaar antwoord heeft dat je voorgoed van je moeheid afhelpt...

Ik kan alleen iets aandragen dat mogelijk bij jou niet gezien is... Dus mogelijk heb je er wat aan... In mijn jarenlange behandelervaring volgens de methode http://shyholland.mel-global.com/ heb ik gemerkt dat vermoeidheid (bijna) altijd samengaat met iets zinloos moeten doen... Dus als een persoon zich gedwongen voelt om iets te doen wat zinloos is, dan wordt het lichaam moe... Doet die persoon chronisch zaken die zinloos zijn dan treedt er chronische moeheid op tot wellicht narcolepsie toe... Door de vermoeidheid neemt de weerstand af, want alles in het leven schiet aan je voorbij, je komt overal te laat in feite... De wereld gaat te snel aan je voorbij, je kunt het niet bijhouden, dus de weerstand is te laat, het komt op gang als het te laat is...

Wellicht herken je wat in wat ik hierboven schreef, als dat zo is, dan kijk naar welke zaken dat in je leven zijn en ga daar dan eens goed naar kijken... En het is mogelijk om je gevoel te veranderen ten opzichte van je vermoeidheid, of daarmee de vermoeidheid zelf mag oplossen dat kan ik je niet zeggen...

Jij moet het, dus jij doet het...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vermoeidheid kan door zoveel dingen komen, als je gezond leefd en een geregeld ritme hebt zou ik effe bij de huisarts langs gaan en bloed laten testen. Als daar niks uitkomt kun je je altijd door laten meten bij iemand die aan Bioresonantie Therapie doet (zie link) dat is een elektro-acupunctuur en meten ze je organen onafhankelijk van elkaar door. Als bv je alvleesklier te hard moet werken neemt ie zoveel energie weg dat je je heel erg moe gaat voelen.
Ik praat uit ervaring en heb me 4 jaar moe gevoeld en voel me nu stukken fitter. succes en je vragen hebt mag je altijd bij me aankloppen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kleine praktische tip: visolietabletten slikken doet bij mij wonderen... Baat 't niet dan schaadt 't niet. Vroeger kwam 'ons moeder' aanzetten met de fles levertraan als de 'R' in de maand was, tegenwoordig schuiven we het op de omega-3 vetzuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ieeek ja de levertraan, +1
Een psychische kijk op vermoeidheid is:
Je zit op een dood spoor. Waarschijnlijk zie jij jezelf als een negatief, onbemind, vermoeiend en mislukt wezen.
Je speelt heel vaak theater. Je laat je eigen emoties nooit zien.
Deze combinatie van dingen zorgen ervoor dat jij het leven niet meer leuk vindt. Je gaat je eigen emoties uit de weg. Die mogen niet bestaan. Ik denk zelfs dat jij niet weet welke emotie er allemaal vastzitten in jezelf.

Je zult een andere weg moeten gaan. Een ander spoor.
Leef in harmonie met jezelf, wees trouw aan jezelf, zodat jij niet langer nodeloos vermoeit om te voldoen aan de verwachtingen van anderen.

Ga je eigen weg eens bewandelen. Onderzoek eens wat jouw weg is. Wat maakt jouw nu vrolijk en waar wordt jij nu blij van.
Het is tijd voor verandering. Je wilt veranderen, want je wilt van je moeheid af. Je zult moeten veranderen.
Integreer je gevoel en je hart in je leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Amen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een behoorlijk zware kost, toch kan ik me er gedeeltelijk in vinden, maar lang niet alles.
Bedankt!
Een effectieve oplossing is het slikken van Q10 tabletten. Deze zijn gewoon te koop in een natuurwinkel.
Deze tabletten kunnen je er weer bovenop helpen, zodat je meer energie hebt om erachter te komen wat nu de oorzaak is.

Let wel dat met Q10 je de oorzaak niet aanpakt, maar onderdrukt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag eens aan je slaap-maatje of je 's nachts geluid maakt. Zoek op het internet naar apneu en kijk of je daar iets vindt. Mensen met apneu kunnen (van ellende) tijdens een diner in slaap vallen, doordat ze, als ze slapen, zo slecht tot rust komen, dat ze volledig uitgeput raken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga naar de huisarts en laat je bloed controleren ,ga sporten beweeg en het kan zijn dat je energie krijgt .Zoek positieve mensen op in je omgeving .Gbruik geen drugs! Heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Misschien heb je ziekte van pfeiffer of bloedarmoede.
Mijn dochter had zo veel slaap nodig, als ze bv om 22.00 uur naar bed ging kwam ze de volgende dag pas tussen 12.00 a 14.00 uur haar bed uit.
En dan was ze nog moe en kon ze smiddags ook nog slapen.
Dus ik ben toen maar een keertje na de dokter geweest en die heeft een bloed onderzoek laten doen.
En daar kwam dus uit dat ze ziekte van pfeiffer had , en ze had ok nog eens bloed rmoede.
Maar het kan heel lang in je lichaam rond dwarrelen die ziekte.
Want ze heeft er zeker wel meer dan een jaar last van gehad.
En nog is ze geregeld moe, de huisarts zei dat je er heel lang last van kan houden.

Het is nu ongeveer 2 a 3 jaar geleden dat ze dit had.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.Elke dag vroeger slapen.
2.Probeer elke dag rondjes te rennen
3. (Is een optie) ga naar de sportschool
4.Minder achter de pc.
5.Wat meer drinken waar veel cafeïne in zit zoals : Cola koffie enz enz.
6.Was elke dag je gezicht.
Leid je zelf af door tv te kijken te computeren sporten.
7.Als jij denkt steeds in slaap te vallen moet je kijken binnen hoelang dan kan je een wekker/alarm/timer in zetten dat binnen die tijd jou wakker kan maken.

Veel succes MVG Vraagjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is al een hele lijst nu nog een bloedonderzoek. +
Om je weerstand te verhogen raad ik Echinaforce aan.
En voor meer energie adviseer ik spirulinatabletten.

Je zou ook nog een leverreinigingskuur kunnen overwegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn idee is dat er bij jouw toch een onderzoek nodig is waarom je zo moe bent en.. ook allerlei virus infecties doormaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eens een veganistisch dieet! Slik daarnaast vit.C en vit. B12.
Bijkomend voordeel:
Je wordt na een paar weken ook nog een wakker zonder dat 'duffe leeghoofdige' gevoel 's ochtends.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er geen medische verklaringen zijn, zou ik eens overwegen om te ontgiften. Dat kan op veel manieren, maar de beste manier is het om het in het voorjaar te doen met een 7 daagse sapkuur, ondersteund met ontgiftende drankjes en klysma's. Er zal een wereld voor je open gaan! Kijk maar eens bij http://www.powerdetox.nl/Default.aspx?tabid=166&List=1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan van alles zijn. Het is echt noodzakelijk om naar de huisarts te gaan. Verlaat je niet op alternatieve therapeuten, ze zijn heel aardig, maar ze helpen je niet.