Valt een behandeling bij de kaakchirurg voor het verwijderen van een verstandskies onder de tandartsverzekering of de zorgverzekering?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Bij de zorgverzekering, immers die tandarts heeft geen werk uitgevoerd!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Heeft u chirurgische tandheelkundige hulp nodig? Dit krijgt u wel vergoed uit de basisverzekering. Hieronder valt:
chirurgische tandheelkundige hulp, uitgevoerd door een geregistreerde kaakchirurg;
röntgenonderzoek voor chirurgische tandheelkundige hulp, door of op verzoek van een geregistreerde kaakchirurg.

Ook een uitneembaar kunstgebit zit in het basispakket."

Dit blijft zo in 2013.

Toegevoegd na 22 uur:
Reagerend op de reacties:
Terecht wordt opgemerkt dat voor de basisverzekering een eigen risico geldt. Als je verder nog geen medische hulp uit de basisverzekering hebt ingeroepen in 2012 wordt het verplichte eigen risico van euro 220.- aangesproken. In 2013 wordt dit verplichte eigen risico euro 350.- dus is het verstandig om indien mogelijk dit jaar nog noodzakelijke medische acties te ondernemen.

Het hebben van een tandartsverzekering helpt in dit geval niet, omdat chirurgische tandheelkundige hulp door een geregistreerde kaakchirurg onder de basisverzekering valt.
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, maar het valt ook onder je eigen risico. Dus als je dat nog niet opgebruikt hebt betaal je de kosten (grotendeels) zelf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad,dus als het mogelijk is dit jaar nog laten doen want anders ben je volgende maand 350 euro kwijt.