Hoelang duurt een blaasontsteking ongeveer? misschien mensen die al eens een blaasontsteking hebben gehad?

Het begon met branderige pijn nu heb ik antibiotica nu is de pijn wel weg (branderig bij plassen is weg) alleen is het nog altijd rood. Tot vrijdag moet de antibiotica geslikt worden. Dit is nu ongeveer een week...

Misschien iemand die al eens blaasontsteking heeft gehad? de pijn is weg maar het is nog altijd rood.

Toegevoegd na 46 minuten:
Met rood bedoelde ik rood plassen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
15.6K

Antwoorden (3)

Niet zo lang bij behandeling zo'n 3 - 5 dagen:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/82633-hoelang-duurt-mijn-ziekte-of-aandoening.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het een erge ontsteking is een week. Ik zou je aanraden om cranberry sap of thee te drinken, of verse cranberries eten die zijn nu volop verkrijgbaar. Deze hebben een positieve werking op je blaas!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meeste antibiotica heeft een paar dagen nodig voordat het werkt & werkt na de laatste tablet nog een paar dagen door.

Goed drinken is erg belangrijk, evenals een goede hygiene (altijd, maar extra bij een blaasontsteking).

Rood kan door irritatie komen, dit trekt vanzelf weg.

Toegevoegd na 1 uur:
Als aanvulling op je antwoord; wanneer je nog steeds rood (bloed) plast, is het verstandig hiervoor contact op te nemen met je huisarts.