is er een truc om als vrouw in een klein potje te plassen (voor onderzoek) zonder morsen ?

Ik moet morgen een ochtendurinestaal bezorgen, maar het potje waar dit in moet is enorm klein.
Plus wat een gedoe : het eerste stuk moet ik in het toilet plassen, en het laatste in het potje. hoe kan je dat nu weten?
In ieder geval heb ik geen zin om op mijn handen te plassen. eerst in een groter recipiënt is ook geen optie, vermits daar bacillen kunnen op zitten en dan krijgt de dokter een verkeerd beeld.
Is er een truc?

Toegevoegd na 3 dagen:
heel veel goeie tips gekregen, te moeilijk om hieruit de beste te kiezen... bedankt iedereen!

Weet jij het antwoord?

/2500

Tijdens het plassen het potje (na even wachten) in de straal houden.

Ik neem hiervoor een plastic wegwerpbekertje, dan kun je de urine zo overgieten en het bekertje weggooien. Papieren bekertjes werken ook prima.

Je ochtend urine is vaak wel een grote plas. Dus eerst even plassen en dan in het potje. Je kan wel een grotere pot even uitkoken en dan daarin plassen en het dan overgieten, dan zit je niet met het bacterie verhaal.

Je plast eerst een beetje in het toilet. Dan houd je even op met plassen en dan steek je het potje schuin onder je en plas je verder. Als je het potje schuin houdt gaat het beter want je vangt meer op is mijn ervaring. Wat is er erg aan als je een beetje op je handen plast? Oké het lijkt niet erg fris maar als je je handen daarna goed wast is er niets aan de hand. Overigens is hetmeestal niet zo erg als het potje niet helemaal vol is.

potje ertegen aan houden... nadat je een deel geplast hebt.

Of je gebruikt gewoon een trechter, worden je handen ook niet nat ;)

Plastuitje voor dames kopen.

Bronnen:
http://shorties.be/2009/press/?p=20

Veel leuke vondsten gelezen, maar nog niet: een steelpan! Die kan je eerst met water uitkoken als je dat wilt, plas in opvangen en de steel houd je vast: dus geen geknoei. Dan met een goed schoongewassen trechtertje in het potje doen.

Met een trechtertje? Mocht je urine op je handen krijgen was je het gewoon weer af met een lekkere zeep. Groetjes

IK heb altijd van die dunne wegwerphandschoentjes in huis die ze ook in ziekenhuizen gebruiken. Die zijn te koop in de grootwarenhuizen zoals Delhaize, Colruyt, Carrefour en wellicht ook in het Kruidvat of Hema. Mij lijkt dit een mooie oplossing voor jouw situatie daar je geen voorstander bent om eerst in een groter recipiënt te wateren. Je kan uiteraard ook een plastiek huis-, tuin- en keukenhandschoen gebruiken hé ;-) Liefs, Succes en Mega Big Smile van me

Ik mis de allersimpelste oplossing. Ik moet met zekere regelmaat urine inleveren, dus sta vaak voor dat probleem. Ik heb gewoon een kleine maatbeker gekocht speciaal voor dit doel waar ik makkelijk in kan plassen, en makkelijk overgieten in het potje (vooral sinds ik van die reageerbuisjes-achtige potjes meekrijg). Werkt perfect. Iedereen zal in zijn leven wel meer dan eens een plasje moeten inleveren, dus een aparte maatbeker hiervoor aanschaffen (gemiddelde kosten wellicht een euro) is helemaal geen gek idee. En als je hem gewoon vlak voor gebruik afwast (erna natuurlijk ook), is dat schoon genoeg. De urinecontainers die je meekrijgt zijn ook niet steriel. Maar eh...van over je handen plassen ga je ook niet dood hoor. Of heb je geen zeep en stromend water ?

ik zou een glazen kannetje bijv. een wijnkaraf met kokend water omspoelen als ik jou was en daar steeds een beetje in plassen, weggooien als ik nog drang voelde, weer beetje plassen, weggooien totdat het laatste beetje (geen drang meer) in het potje gegoten kan worden. Klaar!

Is het dan een probleem om het één (monsterbuisje) in het ander(vagina) te plaatsen? Dat lijkt me en lekvrije oplossing.

een trechter misschien?

Je man of vriend vragen het voor je op te vangen, lijkt mij de meest hygiënische en veilige oplossing. Groet, Ton

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100