is er een truc om als vrouw in een klein potje te plassen (voor onderzoek) zonder morsen ?

Ik moet morgen een ochtendurinestaal bezorgen, maar het potje waar dit in moet is enorm klein.
Plus wat een gedoe : het eerste stuk moet ik in het toilet plassen, en het laatste in het potje. hoe kan je dat nu weten?
In ieder geval heb ik geen zin om op mijn handen te plassen. eerst in een groter recipiënt is ook geen optie, vermits daar bacillen kunnen op zitten en dan krijgt de dokter een verkeerd beeld.
Is er een truc?

Toegevoegd na 3 dagen:
heel veel goeie tips gekregen, te moeilijk om hieruit de beste te kiezen... bedankt iedereen!

11 jaar geleden
20.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet er goed opletten dat je de dop goed vastdraait. Ik vind dat nogal lastig gaan bij die potjes, hij zit zo scheef en dan sluit het niet goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mocht je nog een keer een potje moeten vullen .... .
er bestaan "vrouwvriendelijke" potjes .
Te koop per 3 stuks in doosje bij elke drogist ..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@reinnera: wat is er "vrouwvriendelijk" aan, wat is het verschil?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan ook gewoon eerst in een emmer plassen...
liveisgreat
11 jaar geleden
@reinnera : ja dat interesseert me ook. bij ons in België nog nooit gezien. Maar tja, hier gaat me er dan ook vaak vanuit dat alleen mannen moeten plassen (af te leiden uit het aantal vrouwentoiletten in de steden).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt, @liveisgreat, hier ook hoor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Maar tja, hier gaat me er dan ook vaak vanuit dat alleen mannen moeten plassen (af te leiden uit het aantal vrouwentoiletten in de steden)." In Nederland kom je uberhaupt niet veel openbare toiletten tegen. Verder wordt er niet opgetreden tegen uitbaters van cafe's en disco's die hun klanten vol laten lopen.
En dan klagen dat de uitgaansjeugd tegen de gevel plast... Ja nogal wiedes; eerst zelf de voorwaarden scheppen/toestaan waardoor dit euvel op kan treden. We zouden 't moeten doen zoals in Engeland: in elk gehucht een gratis openbaar toilet. Formidabel! Chapeau. We hebben werklozen genoeg om zulks hier ook op te zetten/onderhouden/schoon te houden; dat kan 't probleem niet zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Liveisgreat ; daar gaat het ook niet om, dat mannen vaker 'mogen'. Feit is dat vrouwen als ze moeten wel ergens een toilet opzoeken of gaan vragen, en mannen hem maar op willekeurige plekken (achter de kerk enzo) uit de broek laten hangen, wat erg slecht is voor oude gebouwen.
Bovendien gebruiken vrouwe openbare (straat)toiletten eigenlijk niet, zelfs niet bij hoge nood. Logisch gevolg is dat gemeenten kiezen voor enkeloe openbare mannentoiletten / pisbakken, en vrouwentoiletten maar helemaal schrappen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@marleen: is daar ooit onderzoek naar gedaan, voorzover dat een écht antwoord geeft ( :) ) waarom zouden vrouwen geen openbaar toilet opzoeken, dat doen ze vast wel, als ´t maar schoon is/schoongemaakt wordt ? ik ben naar het c.s. r´dam geweest om te zien hoe het was - moet toegeven jááren geleden - heel redelijk overigens met schoonmaak/toilet-dame - dus prima, en voor herhaling vatbaar... destijds, weet ik, gingen vrouwen met kinderen alleen naar de hema en mcdonalds, omdat je daar gemakkelijk zonder betalen naar toe kon, hoezo zunig/krenterig ? :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of er onderzoek naar gedaan is weet ik niet ; ik weet wel dat ik niet één vrouw ken, al is het met de allerhoogste nood, die ooit zou overwegen een openbaar toilet te gebruiken. De enige die zo gek is ben ik -omdat ik nu eenmaal zo'n plasgeitebreier ben dat zelfs de dichtstbijziinde winkel of horecagelegenheid vaak te ver is - en als ik het kreng eén keer dermate fris heb aangetroffen dat ik niet onverrichter zake weer vertrokken ben, is het veel. Zelfs de zogenaamde 'zelfreinigende' toiletten.
Zolang je staande kunt piesen is het geen probleem , maar als je moet gaan zitten....nee, laten we het er maar op houden dat ik graag betaal voor een toilet-met-juffrouw of een toilet-met-verplichte-consumptie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het station met een dame aan het schoteltje is voor mij dus geen probleem. Ik heb het ECHT over openbare toiletten op straat, muntje inwerpen, deurtje open, dat werk. Verschrikkelijk nutteloze uitvinding.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ben bang dat ik ook van zo´n openbaar toilet gebruik zou maken: als ik moet, dan moet ik... toen ik nog een leven had dat ik vaak buiten/onderweg was, had ik op ´t laatste zelfs van die "papieren toiletbril bedekkers" bij me, als ik moet, dan moet ik ! :)
liveisgreat
11 jaar geleden
in vele landen waar ik was, waren er ook gewoon openbare toiletten voor vrouwen. en in heel veel gevallen waren die ook gewoon schoon. niet doordat iemand ze poetste maar wel omdat de gebruiker zelf ervoor zorgden dat het proper bleef.
ik gebruik in ieder geval wél openbare toiletten, betalend of niet.
maar dat er vooral voor mannen gezorgd wordt om gebouwen te beschermen, hmmm... dat geeft bij mij al meteen de neiging om een actie te voeren met een massa vrouwen die via een plastuit tegen allerlei gebouwen plassen.
Ik denk dat het vooral veel goedkoper en simpeler is een mannentoilet te bouwen dan een vrouwentoilet, en minder onderhoud vergt (gewoon even spoelen - er is geen WC-papier en minder mogelijkheid om een urinoir te verstoppen met rotzooi. plus als er iemand naast plast sta je enkel met je schoenen in het nat, je kan het toilet nog gebruiken)
In ieder geval : als ik moet, dan ga ik. en mijn vriendinnen, die gaan ook. net als judokus ga ik in een zo een muntjestoilet, en ik ga zelfs op een plastieken mobiel bouwvakkerstoilet als het hoogdringend is (gelukkig zijn er veel werken in de stad waar ik woon :)). hang dan natuurlijk wel een stuk boven de zitting, maar moeten is nu eenmaal moeten. Verder heb ik een aantal speciale methodes ontwikkeld om bij zeer hoge aandrang te kunnen plassen op plaatsen waar er geen toilet is, zonder dat iemand het merkt. En heb een alternatief toilettenplan, bv. ziekenhuizen, scholen etc waar ik kan gaan plassen.
Ik vertik het gewoon telkens iets te gaan drinken om te kunnen gaan. Heeft ook weinig zin : je moet dan toch weer snel gaan want je hebt gedronken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"een aantal speciale methodes ontwikkeld ..... zonder dat iemand het merkt." hier word ik erg nieuwsgierig van...!

Antwoorden (14)

Tijdens het plassen het potje (na even wachten) in de straal houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
wel, ik heb al ondervonden dat een straal meestal niet zo mooi recht is....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is niet iets om je voor te schamen.
Het is bovendien geen wedstrijd met (een groot) publiek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ vanwege dit kleine publiek ;-)
Ik neem hiervoor een plastic wegwerpbekertje, dan kun je de urine zo overgieten en het bekertje weggooien. Papieren bekertjes werken ook prima.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Handig idee! +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je heet niet voor niets crea! +
Je ochtend urine is vaak wel een grote plas. Dus eerst even plassen en dan in het potje.
Je kan wel een grotere pot even uitkoken en dan daarin plassen en het dan overgieten, dan zit je niet met het bacterie verhaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
idee! dat doe ik denk ik, grote pot even uitkoken en trechter doorspoelen met kokend water. volgens mij moet dit toch het gros van de vreemde bacteriën doden zodat het onderzoek zuiver kan verlopen.
Je plast eerst een beetje in het toilet. Dan houd je even op met plassen en dan steek je het potje schuin onder je en plas je verder. Als je het potje schuin houdt gaat het beter want je vangt meer op is mijn ervaring.
Wat is er erg aan als je een beetje op je handen plast? Oké het lijkt niet erg fris maar als je je handen daarna goed wast is er niets aan de hand.
Overigens is hetmeestal niet zo erg als het potje niet helemaal vol is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn zelfs landen waar ze het drinken :).
(Als 't niet de donker is.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
te donker.
liveisgreat
11 jaar geleden
jakkie. ik vind het toch niet erg fris ruiken. Meen je het ... steriel? Dan toch maar alleen als de weg waar de urine passeert ook steriel is. en daar vrees ik voor (tenzij je het ontsmet).
Maar goed... als het theoretisch steriel is, wat is dan de reden waarom oudere urine zo vreselijk kan ruiken (ik dacht altijd : microben)?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan pas komt er zuurstof bij en gaat bederf optreden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan doe je een paar weggooihandschoenen aan als je het vies vindt dat er urine op je handen komt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Urine in de blaas is steriel (behalve bij ziekte, o.a. blaasontsteking)
In de plasbuis zitten wel bacteriën, maar ook dat stelt weinig voor.
Ofwel: verse urine is normaal gesproken niet onhygiënisch.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dat is de reden waarom je eerst even in de wc moet plassen. Dan zijn de meeste bacterien uit de plasbuis weggespoeld
potje ertegen aan houden... nadat je een deel geplast hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of je gebruikt gewoon een trechter, worden je handen ook niet nat ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plastuitje voor dames kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die zijn absoluut ongeschikt voor iemand die vies is van zichzelf, en niet het risico wil lopen op een druppeltje urine over de handen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
denk dat het ook met het formaat van je lichaam te maken heeft, iemand met maatje 34/36 kan dit gebruiken iemand die "groot" is, heeft er toch weinig aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee hoor ; ik had maatje 54/56 en kon hem (wel een ander, beter model trouwens) prima gebruiken. Makkelijker juist, omdat mijn broeken allemaal elastiek bovenin hebben. Ideaal op lange survival-tochten en scoutingkampen met alleen gore latrines en aftandse toiletten alsook evenementen en popconcerten of langs snelwegen met wc's die te goor zijn om op te gaan zitten, omdat er al te veel vrouwen geprobeerd hebben dat nét niet te doen). ;)
Veel leuke vondsten gelezen, maar nog niet:
een steelpan!
Die kan je eerst met water uitkoken als je dat wilt, plas in opvangen en de steel houd je vast: dus geen geknoei.
Dan met een goed schoongewassen trechtertje in het potje doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de beste! " + "
maar waarom zo "ik wil niet op m´n hand plassen, die was je toch altijd, je handen ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je!
Met je eens, maar Liveisgreat vindt dat handengeplas niet prettig, vandaar ;-)
liveisgreat
11 jaar geleden
ik was mijn handen nooit LOL.
Nee, het is gewoon niet praktisch. ik kan mn plas nog niet zo goed reguleren na mijn operatie. Dus een "lichte straal" produceren lukt niet. en als een felle straal op mijn handen komt, zijn niet alleen deze nat maar spettert dit vast ook naar alle kanten. plus is mijn wasbak in de badkamer, waardoor ik ook nog riskeer van onderweg te druppen.
Maar inderdaad, leuk idee een steelpannetje....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahahaha, kleine viezerik....
ik zat net te kijken naar de eerste uitzending op uitzending gemist van Maestro met Kleine Viezerik, vandaar LOL. Dat steelpannetje vind ik zelf erg handig en dat heb ik geleerd doordat ik in het verleden zeer vaak plas moest opvangen van onze hond. Je staat totaal voor schut buiten met je kookgerei, maar het werkte uiteindelijk (na langlangelange tijd) wel ;-)
liveisgreat
11 jaar geleden
:-D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
slim ;)
Ivana
11 jaar geleden
Voor de hond gebruik ik altijd de grote soeplepel. Kan natuurlijk ook voor een vrouw. De lange steel is gegarandeerd veilig voor je handen. ;))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
;-)
Voor de hond misschien wel handiger nog dan de steelpan: dat geklater deed hem onmiddellijk danwel meteen stoppen LOL.
Dank!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Haydy: en wat vult jouw reactie aan bij mijn antwoord en de reacties daarop???
IK heb altijd van die dunne wegwerphandschoentjes in huis die ze ook in ziekenhuizen gebruiken.
Die zijn te koop in de grootwarenhuizen zoals Delhaize, Colruyt, Carrefour en wellicht ook in het Kruidvat of Hema.

Mij lijkt dit een mooie oplossing voor jouw situatie daar je geen voorstander bent om eerst in een groter recipiënt te wateren.

Je kan uiteraard ook een plastiek huis-, tuin- en keukenhandschoen gebruiken hé ;-)

Liefs, Succes en Mega Big Smile van me
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Hoe moet ik me dat voorstellen? Je plast in zo'n handschoentje?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
flauw! het gaat over "je handen wel of niet droog houden", dus handschoentjes zijn handig.
Amadea
11 jaar geleden
De vraag gaat over plassen zonder te morsen. Het is de bedoeling dat daar antwoord op gegeven wordt...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jawel, maar dan moet je alles lezen. v.s. heeft zelfs al in de extra uitleg na de vraag gezegd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@amadea De vraagsteller geeft aan dat ze niet op de handen wenst te plassen en ook niet in een ander recipiënt dan het kleine exemplaar dat ze blijkbaar te klein vindt om zonder morsen in te plassen. Dan lijkt het mij een doodnormale oplossing om waterdichte handschoenen handschoenen aan te doen die ze nadien gewoon kan weg gooien. Liefs en bedankt voor jouw droge humor, dat spaart allicht een paar handschoenen in de bocht ;-)
Ik mis de allersimpelste oplossing.

Ik moet met zekere regelmaat urine inleveren, dus sta vaak voor dat probleem. Ik heb gewoon een kleine maatbeker gekocht speciaal voor dit doel waar ik makkelijk in kan plassen, en makkelijk overgieten in het potje (vooral sinds ik van die reageerbuisjes-achtige potjes meekrijg). Werkt perfect.

Iedereen zal in zijn leven wel meer dan eens een plasje moeten inleveren, dus een aparte maatbeker hiervoor aanschaffen (gemiddelde kosten wellicht een euro) is helemaal geen gek idee. En als je hem gewoon vlak voor gebruik afwast (erna natuurlijk ook), is dat schoon genoeg. De urinecontainers die je meekrijgt zijn ook niet steriel.

Maar eh...van over je handen plassen ga je ook niet dood hoor. Of heb je geen zeep en stromend water ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
bedankt marleen. wat handen wassen betreft : zie mijn reactie bij antwoord WendyH.:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, ik zag het later :lol:
rose
11 jaar geleden
Precies!
ik zou een glazen kannetje bijv. een wijnkaraf met kokend water omspoelen als ik jou was en daar steeds een beetje in plassen, weggooien als ik nog drang voelde, weer beetje plassen, weggooien totdat het laatste beetje (geen drang meer) in het potje gegoten kan worden. Klaar!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het dan een probleem om het één (monsterbuisje) in het ander(vagina) te plaatsen?
Dat lijkt me en lekvrije oplossing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een trechter misschien?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je man of vriend vragen het voor je op te vangen, lijkt mij de meest hygiënische en veilige oplossing.

Groet,

Ton