misschien beetje gekke vraag, maar stel m toch... kan ik zien aan penis litteken of mijn man stiekem sterilisatie heeft laten doen? Onzekerheid!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.5K
Powergen
11 jaar geleden
Gekke en domme vragen bestaan niet!
Ritsuka
11 jaar geleden
waarom zou hij dit stiekem laten doen?
en als ik jou was zou ik toch meer info op zoeken hoe zo'n operatie te werk gaat. Aan de penis zie je niks bij sterilisatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik wil graag kinderen en hij niet meer, heeft in ruzie geroepen dat hij zich laat steriliseren, kan ik dat zien dat hij me niet aan het lijntje houd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is dan toch duidelijk. Hij wil geen kinderen meer. Jij wel, dus je bent opzoek naar zaadjes. Zijn keuze respecteren en zelf een keuze maken wat je wil... Opzoek naar de zaadjes of tevreden zijn met wat je hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik begrijp wel wat je bedoeld, maar wat ik wil zeggen, stel hij zegt nou, kom schat we gaan ervoor, Maar hij heeft zich laten helpen, dan zou hij mij toch gevoelsmatig bedonderen, vergeet niet hij is daar de man voor
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
'Andersom' komt ook voor: man wil geen kinderen, vrouw wel, 'vergeet' de pil... Beiden is niet gezond voor de relatie: niet als zij tegen zijn zin in verwachting raakt, en niet andersom. Je zult met elkaar moeten praten om eruit te komen, en geen dingen achter elkaars rug doen. (Vind je het niet vreemd dat je de vraag hier stelt en niet aan hem?) Littekens van een sterilisatie zijn (de eerste weken) heel goed te herkennen. Wanneer heb je voor het laatst 'zijn zaakje' van dichtbij bekeken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is momenteel uit, maar mis hem, maar wil graag een kindje en het liefst met hem en dat weet hij ook!! wil niet dat hij me voor de gek houdt om me terug te krijgen en dan achter mijn rug om zijn zaakje laat behandelen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het al langere tijd geleden is zullen de littekentjes vrijwel onzichtbaar zijn.
Kort na de behandeling (enkele maanden tot een jaar of zo) vallen ze echt wel op, zeer zeker bij een gladgeschoren kruis :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank jullie wel allemaal!!!

Antwoorden (5)

Niet aan de penis, daar word geen snede gemaakt, wel bij de balzak, onder de penis.

Maar: waarom zou je lastig doen en niet to the point vragen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Links en rechts in de balzak heb je na sterilisatie een nauwelijks zichtbaar litteken. Met beharing is het nog moeilijker zichtbaar.

Als je hem nu eerst totale verdoving geeft, kun je rustig gaan kijken, anders zul je hem gewoon moeten vragen en vertrouwen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerst misschien even wat kennis delen. Een sterilisatie bij een man is een kleine operatie.

Zo staat het op de site:

"Voor sterilisatie van de man is een kleine operatie nodig. Hierbij worden beide zaadleiders doorgesneden, ingekort en afgebonden. De zaadcellen kunnen dan niet meer naar buiten. Als de operatie is gelukt zitten er twee tot drie maanden later geen zaadcellen meer in het prostaatvocht".

"U kunt zich bij een ziekenhuis laten steriliseren of bij een huisarts die hierin gespecialiseerd is. Voor deze ingreep wordt de huid van de balzak vlak onder de penis links en rechts met een prik verdoofd. De hele operatie duurt ongeveer een halfuur, waarna u nog 2 dagen rustig aan moet doen".

Gewoon op de man af vragen. Een goede relatie is gebaseerd op vertrouwen, en goede open en eerlijke communicatie. Begin er meteen mee! Je zal zien dat het gewaardeerd wordt. Als je samen overal over kunt praten, ben je al halverwege.

http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU3f.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uw motivatie zal ik buiten beschouwing laten.
Doch de zichtbaarheid is niet altijd even duidelijk.
Niet altijd is er namelijk een litteken te zien.
Ook kan betrokken al een litteken hebben die geheel los staat van een dergelijke ingreep.

Er zijn slechts drie mogelijkheden om hierachter te komen.
Eén is het op de man af te vragen.
Twee is dit op te vragen bij de arts ( let wel, niet iedere arts geeft deze informatie vrij, ook niet aan de levenspartner. )
Drie is eigen onderzoek.
Met een goede microscoop zijn de "zwemmertjes" goed te zien ( ja, ik ben nieuwsgierig aangelegd en mocht na vragen met de arts meekijken bij een nacontrole bij mijn sterilisatie).
Geen "zwemmertjes" aanwezig, dan is er inderdaad iets niet goed ( let op, dit kan natuurlijk ook een gewone medische oorzaak hebben ).
Alleen een arts en uw partner kunnen hier een definitief uitsluitsel over geven..................
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jullie zijn al getrouwd begrijp ik.
De ingreep is niet groot, maar de gevolgen zijn voor een paar dagen WEL groot. Letterlijk.
2 heel kleine sneetjes aan de zijkanten van de balzak maken toch grote, blauwe ballen.

Dat kan je niet snel ontgaan, denk ik.

Misschien zie jij de "naad" die van anus naar eikel loopt als lidteken. Het lijkt er ook op.
Maar het is een natuurlijke "naad" die daar loopt, het tegenovergestelde van de vagina zeg maar....
(sorry, ik weet de naam niet van die duidelijk zichtbare "naad")
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is momenteel uit dus hij kan zich hebben laten steriliseren.