Wat is kalmerend voor mijn ogen?

De overgeboeligheid van mijn slijmvliezen waar ik wel mee bekend ben, wordt steeds erger.
Gister hier thuis zijn er 2 kozijnen geschilderd, sinds gister avond heb ik een loopneus, maar heb ik vooral last van tranende geirriteerde ogen. Ik heb gisteravond al gelijk Histamine tablet genomen, de oogdruppels die ik in huis had bleken over de datum.
Wat zijn alternatieven om van die prikkende tranende ogen af te komen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is :overgevoeligheid.
Ik heb zelf niet geschilderd trouwens....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kozijnen geschilderd met verf op terpentine basis?
Hieruit verdampen giftige stoffen die erg schadelijk zijn voor de gezondheid, dus altijd tijdens het drogen minstens een raam open, maar dat vinden we zonde van de warmte, dus blijven die meestal dicht
Verf op waterbasis is net zo sterk, maar schildert wat moeilijker en zover ik weet, geeft dit geen reactie op je gezondheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas bij mij wel, ook al hebben de ramen de hele dag open gestaan gisteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar wat voor een verf hadden ze dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hé Ed bedankt! Ik weet het probleem door jouw reactie, er staat een bakje met terpentine met kwasten ed in de gang en ik heb zelf ook het aanrecht daarmee schoongemaakt.
Ik blijf volgende week uit de buurt van de terpentine. Bedankt !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ach, ik dacht het al, de overbekenden verflucht is giftig.
Minstens een dag!!
Acrylaatverf of wel watergedragen verf is net zo sterk, veel mensen geloven dit niet, maar zelf heb ik er zeer goede resultaten mee.
Zowel buiten als binnen en vrijwel zonder verflucht!

Antwoorden (2)

Je kunt komkommerplakjes op je ogen leggen, of zakjes kamille thee. De zakjes even in heet water leggen, eruit halen, af laten koelen, uitknijpen en op je gesloten ogen leggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ogentroost van weleda is heerlijk spul om je ogen tot rust te brengen.
te koop bij de apotheek.
Rieneke1