Wat betekend ondergewicht niveau 3?

Het heeft te maken met BMI.
Ik zou volgens de berekening tussen de 14(minimaal)en 20 kilo(maximaal) moeten aankomen aankomen om een gezonde BMI te bereiken,maar ik snap dat van die niveau niet.

Toegevoegd na 4 minuten:
Mijn BMI is ongeveer rond 14 volgens deze berekening.
Ik weet niet of dat ook met dat niveau te maken heeft .
Ik kan het niet vinden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Handig om erbij te zetten waar je dat vandaan hebt gehaald.... nu moeten wij eerst gaan zoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat staat er dus niet bij.
Ik kan het niet vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou je moet ergens niveau 3 hebben gevonden: waar heb je dat vandaan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.richtlijneetstoornissen.nl/index.php?id=1&action=details&articles_id=33&categories_id=3 deze misschien?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee,het is een on-line BMI calculator.
Ik weet niet of ze nou allemaal wel zo betrouwbaar zijn.
Ik moet waarschijnlijk weer opgenomen worden en dat hangt af van mijn gewicht/BMI en lichamelijke conditie,dus ben ik daar nu de hele tijd mee bezig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef nu gewoon de LINK van die bmi calculator! Dan kan ik zelf kijken waar je het over hebt, waar die calculator vandaan komt etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik moest ff zoeken bij mn geschiedenis op Safari,ik heb er zoveel bekeken. www.bmi-berekenen.com
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aha, er is daar zelfs een niveau 4 en niveau 5 maar dat is wel zo ziekelijk laag dat je daarvoor praktisch dood bent of dat je morgen dood gaat. Irritant dat ze er niets over uit leggen maar neem van mij aan: niveau 3 is ernstig ondergewicht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet dat ondergewicht levensbedreigend kam zijn,ik ben al een keer met spoed opgenomen en toen kreeg ik sondevoeding omdat mijn lichaam meteen voedingsstoffen nodig had.
Ik wil het niet weer zo ver laten komen,dus probeer ik de laatste weken meer/beter te eten maar iedereen blijft maar zeggen hoe mager ik ben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iedereen blijft zeggen hoe mager je bent, maar zie je dat zelf ook, Laurena? En besef je ook dat je roofbouw op jezelf aan het plegen bent? Ik heb hetzelfde meegemaakt, en op gegeven moment (na jaren...) ging de knop gelukkig om: ik zag zelf niet (meer) hoe dun ik was, maar voelde me ellendig door alle tekorten. Om die reden heb ik mezelf gedwongen om te gaan eten, hoe moeilijk dat ook ging. Ik hoop dat jij ook zo'n omslagpunt zal gaan bereiken, en dat het daarna de goede kant op gaat met jou!
Ritsuka
11 jaar geleden
In elk geval sterkte met je situatie.
Wel goed dat je nu meer en beter probeert te eten.
Mensen blijven zeggen dat je mager bent, omdat je nog steeds mager bent. Wel minder mager waarschijnlijk, maar de meeste mensen zien dat niet zo goed.
Ze zien alleen dat je er nog steeds niet gezond uit ziet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@tacuma Ik kan nog dat nog steeds niet,die knop omzetten.
Een paar uur geleden had ik het er met mijn familie nog over en toen zei mijn broer:'wat houd je tegen?'
Toen zei ik dat ik voor mijn gevoel geen reden zag,ik ben niet echt gemotiveerd,ik weet alleen dat het nodig is om me beter te gaan voelen.
Toen zei mijn broer:wil je dan niet blijven leven?
Ik weet dan echt niet (meer)wat ik moet zeggen.
Ik probeer meer te eten,maar eigenlijk voel ik geen behoefte dat te doen.
Ik weet niet eens meer wat ik lekker vindt.
Ik eet nog steeds elke dag weinig,elke dag hetzelfde en ik durf dat eigenlijk niet veranderen.
Toen ik was opgenomen in een kliniek werd er tegen me gezegd dat ik weer moest leren eten,en dat ik niet onder een bepaald gewicht mocht komen.
Thuis ben ik dat weer af gaan bouwen,ging ik weer minder eten en woog ik weer bijna net zo weinig als voor mijn 1e opname.
Ik ben die opnames,klinieken,sondevoeding,en al dat gepraat met psychiaters en diëtistes ook zat.
Er is gewoon geen echte goeie behandeling.
Je moet het toch zelf doen en ik weet niet zeker of me dat gaat lukken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Ritsuka Bedankt voor je reactie:)
Over die smoothie,is dat nou echt een beetje te drinken,
En waar koop je amandelmelk?
En is dat gezonder dan gewone melk?
En is een zelfgemaakte smoothie beter dan zo'n kant en klare(waar ook niks aan toegevoegd is)uit de winkel.
En zitten daar nou veel calorieën in(ik moet het toch weten hè)
Ik hoop dat je me niet lastig vind met al die vragen;)
Ritsuka
11 jaar geleden
Smoothies zijn echt lekker, als je ze zelf maakt (vind ik).
Amandelmelk koop je gewoon in supermarkt, Jumbo en AH heb ik ze gezien.
Amandelmelk is vooral voor mensen die niet goed tegen melk kunnen, ik vind het zelf wel lekker voor af en toe. Is volgens mij ook wel veel vitamines enzo. Zelfmaaksmoothie is beter dan kant en klaar, minder suiker en conserveringsmiddelen.
Als je groente er bij doet (spinazie, boerenkool, sla of komkommer) kun je veel vitamines erbij doen voor weinig kcal. Dus je bepaald zelf hoeveel kcal er in zitten. Vaak doe ik iets van 200 ml melk, soms beetje yoghurt erbij, en dan 1-2 stuks fruit + grote schep groente.

Het beste antwoord

Niveau 3 is een levensbedreigende mate van ondergewicht.
Zonder je te willen beledigen kun je beter eten dan lezen.

Toegevoegd na 10 minuten:
Het vergaren van kennis kan nuttig zijn voor je ziekte inzicht maar belangrijker is dat je goed voedsel wat je goed verdraagt naar binnen werkt, eten en lezen gaat goed samen.
Omdat ik de reden niet ken van je lage BMI kan ik niet een gerichter advies geven, er zijn ook andere oorzaken dan anorexia waardoor je een ernstig ondergewicht oploopt.
Echter er MOET wat aan gedaan worden.
Als je weinig honger hebt eet of drink dan smoothies met granen ed. of andere energierijke (half) vloeibare producten, liefst vers en zelfgemaakt of anders astronautenvoedsel van een soort waar veel calorien (joules) in zitten.
Omdat sterk vermagerde mensen vaak ook een verstoring van de mineralenbalans is (dat geeft niet zelden dodelijk orgaanfalen) is het van belang dat dit onder begeleiding van een dietist of andere voedingsdeskundige plaatsvindt.
Schuif het niet voor je uit, pak het meteen aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Over het algemeen gebruiken we die niveaus niet in Nederland maar je kunt er via de bron wel vanuit gaan dat jij gewoon de ernstigste vorm van ondergewicht hebt want in de bron hebben ze het wel over overgewicht niveau 1, 2 en 3. Bij ondergewicht verdelen ze het in matig, gemiddeld en ernstig ondergewicht en dat zijn ook 3 niveaus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb al een paar jaar anorexia en mijn gewicht/BMI is nog lager geweest.
Ik kan zelf verder niks over dat niveau vinden bij die BMI calculator.
Het betekend dus dat ik nog steeds ernstig ondergewicht heb?
Ik dacht dat het nu toch wel minder ernstig was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de link,ik zie nu de betekenis van die niveau's, bij de BMI calculator werd verder niks uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je 14-20 kilo moet aankomen is dat extreem ondergewicht ja...