Wat betekend ondergewicht niveau 3?

Het heeft te maken met BMI.
Ik zou volgens de berekening tussen de 14(minimaal)en 20 kilo(maximaal) moeten aankomen aankomen om een gezonde BMI te bereiken,maar ik snap dat van die niveau niet.

Toegevoegd na 4 minuten:
Mijn BMI is ongeveer rond 14 volgens deze berekening.
Ik weet niet of dat ook met dat niveau te maken heeft .
Ik kan het niet vinden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Niveau 3 is een levensbedreigende mate van ondergewicht. Zonder je te willen beledigen kun je beter eten dan lezen. Toegevoegd na 10 minuten: Het vergaren van kennis kan nuttig zijn voor je ziekte inzicht maar belangrijker is dat je goed voedsel wat je goed verdraagt naar binnen werkt, eten en lezen gaat goed samen. Omdat ik de reden niet ken van je lage BMI kan ik niet een gerichter advies geven, er zijn ook andere oorzaken dan anorexia waardoor je een ernstig ondergewicht oploopt. Echter er MOET wat aan gedaan worden. Als je weinig honger hebt eet of drink dan smoothies met granen ed. of andere energierijke (half) vloeibare producten, liefst vers en zelfgemaakt of anders astronautenvoedsel van een soort waar veel calorien (joules) in zitten. Omdat sterk vermagerde mensen vaak ook een verstoring van de mineralenbalans is (dat geeft niet zelden dodelijk orgaanfalen) is het van belang dat dit onder begeleiding van een dietist of andere voedingsdeskundige plaatsvindt. Schuif het niet voor je uit, pak het meteen aan.

Over het algemeen gebruiken we die niveaus niet in Nederland maar je kunt er via de bron wel vanuit gaan dat jij gewoon de ernstigste vorm van ondergewicht hebt want in de bron hebben ze het wel over overgewicht niveau 1, 2 en 3. Bij ondergewicht verdelen ze het in matig, gemiddeld en ernstig ondergewicht en dat zijn ook 3 niveaus.

Bronnen:
http://www.regionaalkompas.nl/zuid-limburg...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100