heb opeens koppijn aan de linkerkant van m'n hoofd

Hoe komt dit en hoe kom ik hier snel vaan af ?

Toegevoegd na 8 minuten:
Heb vandaag al zo'n 12 a 15 glazen gedronken dus vocht te kort is het denk niet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Amadea
13 jaar geleden
Wij zijn niet helderziend. Naar de huisartsenpost als het heftig is. Anders meer informatie geven, zodat er geen lukrake gokken hoeven te worden gedaan.
jc54
13 jaar geleden
Koppijn aan je hoofd is net zo erg als hoofpijn aan je kop......
Pijnlijk, beterschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koppijn aan mijn hoofd... Lig hier helemaal plat...

Het beste antwoord

te veel mogelijkheden voor koppijn...kan nooit een volledig antwoord op gegeven worden. Ook niet door een arts.

Van spierpijn...ja er zitten ook spieren rond je schedel (oorzaak veelal stress) t/m veel ernstiger problemen zijn mogelijk.

Mocht die koppijn bij je slaap zitten (loopt een slagader naar je ogen op die plaats) dan moet je zeer dringend naar een arts. De, overigens zeer zeldzame mogelijkheid, dat er daar een ontsteking is moet wel uitgesloten worden want niet behandelen geeft blijvende blindheid als door zo een ontsteking deze slagader dicht raakt. Er is dan geen tijd om tot morgen te wachten.

Als je vandaag in de warme zon gezeten hebt kan ook een zonnesteek koppijn veroorzaken. Duidt ook op het reeds door anderen genoemde tekort aan drinken.

De meeste andere oorzaken zullen veel onschuldiger zijn en gaan vanzelf over.

En uiteraard als het niet overgaat alsnog naar een arts.

Toegevoegd na 18 uur:
Ik zie nu je toevoeging:
Indien je veel alcohol drinkt onttrekt dat vocht aan je lichaam.
Verstandig dus om bij elk glas alcoholhoudende drank ook een glas water te dringen. (harder nodig naarmate de drank sterker is overigens)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Neem even een Ibuprofen en ga even rustig liggen
Ik hoop dat je snel weer opknapt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spanningshoofdpijn zit meestal aan één kant. Misschien is het dat.
Je kan daar enkel een goede pijnstiller voor nemen, even gaan liggen en wachten tot het beter is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Houd het in de gaten en kijk of het een gewone hoofdpijn is of de aanleg van migraine. Reageert het op paracetamol? Als je het niet vertrouwt en het komt vaker terug, loop dan even bij de arts binnen.