Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb constant een suis in mijn oor, heb ik tinnitus?

Of is er een kans dat het nog weggaat? ik heb het nu ongeveer een half jaar en maak me er zorgen om.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
733

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Als je het nu al een half jaar hebt ben ik bang van wel.
Ik ben natuurlijk geen arts alleen ervaringsdeskundige.
Helaas kan een arts het ook niet meten, dus die moet ook op jouw verklaring afgaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak je geen zorgen. Het gaat hoogstwaarschijnlijk niet meer weg, leer er mee leven en wen eraan. Ik heb het al jaren. Meestal stoor ik mij er niet aan. Leuk is anders.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben je al naar de huisarts geweest?
mogelijk ben je al geholpen als je oor wordt uitgespoten.
zo niet, dan wordt je verwezen naar een kno- arts.

ikzelf heb het twee jaar gehad, toen verdween het spontaan.
maar laat er even naar kijken, dan weet je meer.
(Lees meer...)
Rieneke1
13 jaar geleden
De medische term voor oorsuizen is: 'tinnitus aurium'. Deze term is afgeleid van Latijnse woorden: 'tinnire' betekent bellen of rinkelen; en 'aures' betekent oren.

Iemand met tinnitus of oorsuizen hoort geluiden als fluiten, suizen, piepen, brommen en zoemen. Deze geluiden kunnen variëren van hard tot zacht, van hoog tot laag, van continu tot af en toe. Ze kunnen hoorbaar zijn in één oor of in beide oren.

Tinnitus leidt bij een aantal mensen tot problemen, bijvoorbeeld persoonlijke problemen, problemen op het werk en/of in de sociale omgeving. Naast de hinderlijke geluiden is ook vaak het gehoor verminderd, waardoor anderen minder goed te verstaan zijn. Deze klachten hebben invloed op het welzijn.