Heeft een bedrijfsarts toegang tot het epd (electronisch patienten dossier)

Bij een bezoek aan de huisarts werd mij gevraagd of ik toestemming wil geven aan andere dienstverleners tot mijn EPD, ik heb hier toestemming voor gegeven. Maar zit me nu eerlijk gezegd wel af te vragen, of een bedrijfsarts ook toegang krijgt tot mijn EPD.. kan het nergens vinden. En krijg er heel eerlijk gezegd de kriebels van!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bestaat dat epd dan toch? Ik dacht dat het van de baan was?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dus alle reden om bezwaar te maken.

Antwoorden (3)

Nee een bedrijfsarts heeft daar geen toegang toe, een bedrijfsarts kan alleen medische gegevens van u opvragen, als u daar toestemming voor gegeven heeft en moet dit doen bij de betreffende arts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, in eerste instantie krijgen bedrijfsartsen (gelukkig) nog geen toegang tot het EPD.

Dat is wel één van de grootste angsten die er aan het EPD kleeft:
"De nadelen van EPD"
Epd 2.0 begint met huisartsen, apotheken en medisch specialisten. Maar wie sluit uit dat het in de toekomst niet ter beschikking komt voor uw zorgverzekering, bedrijfsarts, werkgever of hypotheekverstrekker?"

http://nos.nl/artikel/445898-epd-wat-betekent-het-voor-u.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ItisILeClerc
11 jaar geleden
ik denk dat je zorgverzekeraar reeds exact weet wat je mankeert
Dat toestemmingsformulier is vooralsnog alleen voor ambulancepersoneel en ziekenhuispersoneel (bijvoorbeeld wanneer u met spoed op de eerste hulp komt) met uitsluitend medisch beroepsgeheim.

Zoals al is gezegd moet een bedrijfsarts nog steeds toestemming vragen aan u om deze gegevens te mogen raadplegen, en wanneer de regelgeving wijzigt zult u weer opnieuw toestemming moeten geven voor het delen van de gegevens.