hoeveel bedrasgt de zorgtoeslag in 2013 voor studenten

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ItisILeClerc
11 jaar geleden
evenveel als voor niet-studenten met hetzelfde inkomen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt eraan wat je verdient.

Antwoorden (2)

Dat wordt 78,58, tenzij je een hoog inkomen hebt. Ik neem aan dat je dat niet hebt, dus 78,58 euro. 8,58 meer dan dat het nu is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
fisbel
11 jaar geleden
Even een bron toevoegen Wavaria. Bijvoorbeeld:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zorgtoeslag/vraag-en-antwoord/wanneer-heb-ik-recht-op-zorgtoeslag.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had het uit een brief van een zorgverzekeraar die toevallig op mijn bureau lag, dus kon geen controleerbare bron toevoegen.
Ik heb het met onderstaande rekenhulp uitgerekend en kwam op 69 euro uit per maand. Er van uit gaande dat je geen groot inkomen hebt, anders zou je het met je eigen gegevens even na moeten rekenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
fisbel
11 jaar geleden
Het bedrag van € 69 per maand gaat no uit van de situatie in 2012. De rekenmodule van de Belastingdienst is nog niet aangepast voor 2013. Wel is bekend dat de zorgtoeslag voor inkomens lager dan € 20.000 op jaarbasis verhoogd wordt met € 115. Dat is dus € 8 a € 9 per maand erbij.
Zie ook antwoord van Wavaria hierboven. Bron / informatie Belastingdienst:
Zorgtoeslag - Nieuw in 2013
In 2013 verandert de zorgtoeslag. Minder zorgtoeslag voor hogere inkomens
De overheid gaat minder bijdragen aan de kosten voor uw zorgverzekering. Uw zorgtoeslag wordt daardoor lager. Hoe hoger uw inkomen, hoe meer u zelf moet betalen. Meer zorgtoeslag voor lagere inkomens
Hebt u een laag inkomen? Dan gaat de zorgtoeslag omhoog. U krijgt € 115 per jaar erbij als compensatie voor de verhoging van het eigen risico.