Krijg je echt grotere spierballen van opdrukken?

Ik doe sinds een tijdje aan push-ups. maar ik vraag me af of dit eigenlijk wel echt helpt voor grotere spierballen. Is dit zo? Krijg je echt grotere spierballen van opdrukken?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik lees ook heel veel dat opdrukken alleen helpt voor je triceps. Maar ik weet niet precies wat alles allemaal betekent enzo $ ik wil gewoon dat als ik mn spierballen moet laten zien dat je bij mij hele brede gespierde armen ziet. Kan ik dat bereiken alleen door gewoon heel veel op te drukken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee, je triceps zitten aan de andere kant van je biceps. en bij opdrukken gebruik je geen enkele bicep maar alleen de triceps. voor biceps kun je jezelf optrekken aan een deurstijl of zo
Ritsuka
11 jaar geleden
Hoeveel pushups doe je, hoe vaak en op wat voor manier?

Het beste antwoord

Nee, dit helpt niet.

Als je alleen aan het opdrukken bent, train je je triceps(achterzijde van je arm) en je borst. (dus niet je spierballen)

Als je bredere armen wilt hebben moet je ook je biceps Trainen (de voorzijde van je arm).

een aantal oefeningen om je bicpes te trainen zijn:
- optrekken
- dumbells op en neer halen

makkelijk om te onthouden is:
met duw oefeningen, zoals opdrukken, bankdrukken etc. train je altijd je triceps. (achterzijde van je arm)
met trek oefeningen, zoals optrekken, 'deadliften' etc. train je altijd je biceps. (voorzijde van je arm)
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Alleen opdrukken is niet genoeg. DAn train je vooral je schouderspieren en de spieren aan de achterkant van je bovenarm (triceps). Om echt gespierde armen te krijgen moet je ook je biceps (voorkant bovenarm, spierballen) trainen. Zie plaatje. In plaats van gewichten kun je ook een fles vullen met water, of een ander zwaar voorwerp nemen.
Of anders een binnenband van een fiets en deze onder je voet doen. Andere kant in de hand en dan buigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee.
Voor gespierde armen is meer nodig dan alleen push-ups. Zorg dat je je hele lichaam traint door middel van een goed, deskundig en gevarieerd trainingsprogramma. Zorg voor een goed dieet en veel geduld. En discipline.

Met deze 3 dingen kom je een heel eind.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
No offence, maar het is echt niet mooi als je brede gespierde armen hebt, en maar kleine friele beentjes. Probeer altijd je hele lichaam te trainen.
Voor je armen kan je vanalles doen. Bv. Een tijdje bij een boer gaan helpen, wat toch vaak erg zwaar werk is. Opdrukken helpt wel, maar niet genoeg. Probeer misschien wat gewichten te kopen, en zoek op internet wat oefenschema's op. Het is ook belangrijk dat je volhoudt. Niet week 1 vier keer trainen. Week 2 maar twee keer omdat het zo zwaar is, en vanaf week 3 nog maar één keer. Blijven volhouden, en na een maand of 4-5 ga je al verschil zien!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.itdunya.com/attachments/141074d1251392789-greg-valentino-biggest-biceps-world-carson-tv-show-2.jpg
Niet om te demotiveren ofzo hoor. Maar opdrukken/heffen is erg slecht voor je. Je hebt er aanleg voor nodig, als je van nature een mager mannetje bent en je die spieren echt gaat "kweken" komt het er niet zo mooi uit te zien. Ik vraag me af hoe oud je bent, ik ben 14 en doe rugby en judo en dat maakt mij aardig fors zonder dat ik mezelf veel belast. Geloof me, als je nu teveel traint krijg je er later ongelooflijk veel spijt van!!! Dat bij die boer werken is ook een goed idee maar als je/u al werkt of het druk hebt lukt dat natuurlijk niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik ben 13, maar wel in puberteit enzo dus mn lichaam is al wel veel verder. maar ik ben van nature zeker niet een heel mager mannetje haha ;p ik heb nu ook al wat spierballen, de grootste van mn klas ahah $ maar ik weet niet waardoor die er zijn gekomen. Ik heb een hekel aan intensief sporten (opdrukken dan weer niet) dus door sport zal het niet komen. gewoon vanzelf denk ik dan? en ik druk denk ik ook niet te veel op. Ik doe vaak 's middags ongeveer 15-20 keer achter elkaar, dan 1 of 2 minuten rust en weer 15-20. En dit 's avonds ook.