Wat kan ik zelf doen om niet ziek uit narcose te komen?

Ik moet morgen onder narcose
Ik ben als ik wakker wordt altijd flink ziek
Heb het daar al over gehad met de arts
Hij kan me niet verzekeren dat het niet weer gebeurt
Ik moet nuchter blijven vanaf middernacht
Vandaag heb ik heel weinig gegeten
En wat ik op heb is ligt verteerbaar
Wel gewoon gedronken
Iemand nog een idee wat ik nog meer kan doen?
De operatie duurt ongeveer 1 uur
Een ruggeprik kan niet

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
Kun je niet veel aan doen volgens mij
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik hoop op een tip
Er zal toch wel iets zijn wat je kan doen?
Mss weet iemand iets uit ervaring
Je weet maar nooit ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben in juli geopereerd, ook onder volledige narcose. De operatie duurde bij mij 2,5 uur en ik ben niet ziek geweest na de narcose. Ook had ik niet zoals in 2005 (had ik ook een operatie onder volledige narcose) geen slaapproblemen in de weken erna. En bij mij werd verzocht ook ná middennacht niets meer te drinken, dus als je twijfelt, zou ik daar nog even over bellen als ik jou was.

Het beste antwoord

Heb je dit vooraf niet met de anesthesist besproken? Ik
had ook al drie operaties achter de rug (met dezelfde klachten als jij), vóór ik dit besproken heb. Ze kunnen je tijdens de operatie iets geven, waardoor je lang zo beroerd niet wakker wordt. Je herstel verloopt dan sneller en prettiger, want steeds moeten braken na een operatie is beslist geen pretje. Bel anders nu nog even met het ziekenhuis, of breng het daar morgen zo snel mogelijk ter sprake. Je hoeft je niet zo ziek te voelen!

Sterkte gewenst morgen, en alvast beterschap!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
klopt, zo is het mij ook vergaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb er over gehad en ook al vaak wat gekregen voor niet zo ziek te zijn
Het gaat er vooral om dat als ik moet overgeven dat heel pijnlijk zal zijn
Ben net nog geweest voor extra controle anesthesie
En neuroloog
Heb alles al gevraagd
Rieneke1
11 jaar geleden
channeke, meer kan je niet doen lijkt mij.
sterkte morgen, en een voorspoedig herstel!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
He die rieneke!
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En op de verpleegafdeling ook iets vragen tegen de misselijkheid!

Andere antwoorden (1)

over het algemeen wordt aangeraden dat je vanaf 8 uur voordat de operatie begint nuchter bent.
Over het algemeen houdt dat in dat je in die tijd alleen maar water mag drinken voor je eventuele medicatie.

Daarnaast is het grootste gedeelte volgens mij angst waarmee je in een stuk self fulfilling prophecy terecht komt.
Als jij bang bent om ziek uit de narcose te komen, zal dit ook gebeuren.

Ik neem aan dat je met ziek hiermee duidt op voornamelijk misselijk zijn en braken.