Wat te doen tegen de puistjes van mijn vriendje?

Mijn vriend (bijna 23 jaar) heeft al een aantal jaar last van puisten. Het is geen acne maar het zijn er heel veel. Het rare is dat hij helemaal geen vette huid heeft maar er toch last van heeft. Soms is het echt heel erg. Hij is een keer naar de dokter gegaan en hij kreeg aggresief spul mee. Zijn huid ging irriteren en het werkte voor de rest niet. Weet iemand een middel (mag ook homeopatisch) waardoor zijn huid wat rustiger word? Nu hij al bijna 23 is moet het wel een beetje overgaan en hij is het zelf ook helemaal zat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Heeft hij misschien last van allergische reacties? Anders naar de dokter gaan en vragen of ze hem willen testen op allergieen. Ook zou hij een keer naar een goede schoonheidsspecialiste kunnen gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijna zeker is er iets in zijn voeding , die de puistjes veroorzaken.
3x daags een kopje brandnetel thee drinken, dat werkt zuiverend op het bloed, vrijwel iedereen met dit soort problemen heeft hier baat bij.
Verkrijgbaar in een reformwinkel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat hem anders een keer naar de schoonheidsspecialiste gaan. Een goede schoonheidsspecialiste weet veel over de huid, en kan waarschijnlijk ook zien waardoor dingen komen. En natuurlijk ook meteen een behandeling uitvoeren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is hij Eem sporter en drinkt hij veel eiwitshakes?
In dat geval zul je hem eens visolie tabletten moeten geven.