Waarom werkt cola bij mij tegen buikkramp?

Ik weet dat in de vroegere Coca Cola daadwerkelijk cocaïne zat, dat als verdovend middel werkte. Maar er vanuit gaande dat dat niet meer in de huidige cola verwerkt zit, wat is het geheim? Is het iets fysieks of mentaals?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K
Ritsuka
11 jaar geleden
Je eet verder wel genoeg? Te weinig eten kan soms ook krampen geven
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vandaag toevallig bijzonder weinig, maar een bezoekje aan de wc had me later goed gedaan haha. Maar toch raar dat cola bij mij vaak toch wel m'n buik rust.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij mij helpt cola als ik misselijk ben.
Echt!
En ik hoor van meer mensen hetzelfde.
Het kan volgens mij geen toeval zijn dat cola eerst als medicijn werd verkocht en later pas frisdrank werd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja inderdaad, vroeger werd cola verkocht als middel tegen hoofdpijn ;)

Het beste antwoord

Lucht in de maag kan ook voor krampen zorgen. Door cola te drinken wordt de hoeveelheid lucht eerst even meer (koolzuur) maar kan daarna makkelijker door een flinke boer de maag verlaten.
bamibal
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Cola wordt ook soms als medicijn gebruikt tegen bepaalde dingen, bijvoorbeeld misselijkheid en buikloop en misschien zelfs wel buikkrampen.

Toen ik eens enorme buikpijn had op vakantie adviseerde de dokter daar om cola door een koffiefilter te halen (zodat er geen koolzuur meer in zat) en dat te drinken. En warempel, het hielp! Dus het zou heel goed kunnen dat je je beter voelt van cola.