Waaraan kun je tijdens de verliefdheid merken dat het tussen beide partners goed zit?

Kan je bijvoorbeeld daar iets aan merken. Bijmij en mijn vriendin voelt het gewoon fijn, maar is er iets waarbij je het zeker weet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Tijdens een verliefdheid zit het tussen beide partners meestal wel goed. Dit omdat verliefdheid een soort "roes" is, waarbij je elkaar min of meer door een roze bril bekijkt. Je ziet alleen maar van elkaar de mooie kanten, en bent geneigd om de minder positieve dingen met de mantel der liefde te bedekken. Gelukkig maar, want zo hoort het ook. Verliefdheid is een periode waarin je elkaar helemaal aan het ontdekken bent. Op een gegeven moment kom je toch in een situatie waarin alles niet alleen mooi en prachtig is. Als je samen door een moeilijke situatie weet te komen, door elkaar te steunen, er voor elkaar te zijn, elkaar te begrijpen, ook als de één misschien anders reageert dan de ander, dan weet je dat het tussen beide partners echt wel heel goed zit.

Als ze zich allebei op hun gemak voelen, dat is de graadmeter, is er maar één die zich niet goed voelt, dan denk ik niet dat die partners lang bij elkaar zullen blijven... Dus dit is een eerste vereiste... Dus is de veiligheid wederzijds, dat is de beste ijking van een samenzijn (lees relatie)...

Je geeft zelf het antwoord al "bij mij en mijn vriendin voelt het gewoon fijn" Meer zekerheid is er niet! Geniet hiervan, laat het fijne gevoel wat je nu hebt niet bederven door op zoek te gaan naar een zekerheid die je noot kan krijgen. Er is geen teken waaraan je kan zien dat jouw vriendin voor de rest van haar leven bij je blijft, of dat ze de enige juiste is. Zet dat uit je hoofd en geniet van elke leuke dag met het fijne gevoel wat jullie samen hebben.

In de verliefdheidsfase voelt het allemaal goed, dus je hebt erg weinig om aan te merken of het goed zit. Gelukkig gaat dat na verloop van tijd over en dan merk je hoe sterk je relatie is.

Als het in het gewone leven ook 'fijn' is. Dus als er iets mis gaat, je haast hebt, de trein mist, met pech staat, het eten aanbrandt, je verslaapt, etc. De minder leuke dingen. Zodra er bij deze dingen vervreemding optreedt, je elkaar kwijt raakt, geïrriteerd en het komt niet goed, d.w.z. dat je er samen niet op terugkomt om weer wel dicht bij elkaar te zijn, zit het niet goed. (Wat een lange zin).

Er is geen zekerheid. Geniet maar van het verliefd zijn zolang het kan. Misschien wel je hele leven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100