Waaraan kun je tijdens de verliefdheid merken dat het tussen beide partners goed zit?

Kan je bijvoorbeeld daar iets aan merken. Bijmij en mijn vriendin voelt het gewoon fijn, maar is er iets waarbij je het zeker weet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Tijdens een verliefdheid zit het tussen beide partners meestal wel goed.
Dit omdat verliefdheid een soort "roes" is, waarbij je elkaar min of meer door een roze bril bekijkt. Je ziet alleen maar van elkaar de mooie kanten, en bent geneigd om de minder positieve dingen met de mantel der liefde te bedekken. Gelukkig maar, want zo hoort het ook.

Verliefdheid is een periode waarin je elkaar helemaal aan het ontdekken bent. Op een gegeven moment kom je toch in een situatie waarin alles niet alleen mooi en prachtig is. Als je samen door een moeilijke situatie weet te komen, door elkaar te steunen, er voor elkaar te zijn, elkaar te begrijpen, ook als de één misschien anders reageert dan de ander, dan weet je dat het tussen beide partners echt wel heel goed zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi verwoord, wat je dus eindelijk probeert te zeggen is dat tijdens de verliefdheid de mindere kanten wel worden gezien maar niet als een probleem. Wanneer die als niet passend worden ervaren kan dit leiden tot een afstand, probeer je dat te zeggen?

Andere antwoorden (5)

Als ze zich allebei op hun gemak voelen, dat is de graadmeter, is er maar één die zich niet goed voelt, dan denk ik niet dat die partners lang bij elkaar zullen blijven... Dus dit is een eerste vereiste...

Dus is de veiligheid wederzijds, dat is de beste ijking van een samenzijn (lees relatie)...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat is dan een vereiste en een graadmeter tijdens de verliefdheid voor een zo lang mogelijke relatie?
Je geeft zelf het antwoord al "bij mij en mijn vriendin voelt het gewoon fijn"

Meer zekerheid is er niet!

Geniet hiervan, laat het fijne gevoel wat je nu hebt niet bederven door op zoek te gaan naar een zekerheid die je noot kan krijgen.
Er is geen teken waaraan je kan zien dat jouw vriendin voor de rest van haar leven bij je blijft, of dat ze de enige juiste is.
Zet dat uit je hoofd en geniet van elke leuke dag met het fijne gevoel wat jullie samen hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe bedoel je niet bederven? Door erover te gaan na-denken bederf je dat gevoel? Maar dan zou je er nooit over kunnen na-denken. Stel je denkt er een hele tijd over na, als het goed is , is het goed en blijft het toch ook na die tijd weer goed voelen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn idee is dat als je er maar over na blijft denken je niet écht kan genieten.
Dus zet je twijfel aan de kant en geniet van wat je nu hebt. Wat de toekomst gaat brengen weet toch niemand.
Ik wordt persoonlijk van twijfelen niet gelukkiger, vandaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, vandaag. Nee, ik ook niet. Maar waarom zegt de ene persoon dat je het wel kan merken en de andere persoon niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan wat je zelf vind, dat je moet voelen.
Als men zegt: " ik weet gewoon dat het goed zit", dan verwoorden ze het gevoel wat jij ook hebt, namelijk dat het goed voelt bij elkaar te zijn.
Dat is niet omdat er ergens lampjes zijn gaan branden of belletjes zijn gaan rinkelen, ze ervaren niet iets anders dan wat jij ervaart alleen ze benoemen het alsof ze het zeker weten.
In de verliefdheidsfase voelt het allemaal goed, dus je hebt erg weinig om aan te merken of het goed zit. Gelukkig gaat dat na verloop van tijd over en dan merk je hoe sterk je relatie is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het in het gewone leven ook 'fijn' is. Dus als er iets mis gaat, je haast hebt, de trein mist, met pech staat, het eten aanbrandt, je verslaapt, etc. De minder leuke dingen. Zodra er bij deze dingen vervreemding optreedt, je elkaar kwijt raakt, geïrriteerd en het komt niet goed, d.w.z. dat je er samen niet op terugkomt om weer wel dicht bij elkaar te zijn, zit het niet goed.
(Wat een lange zin).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is geen zekerheid. Geniet maar van het verliefd zijn zolang het kan. Misschien wel je hele leven.