Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ben 2 maanden geleden geopereerd aan een blindedarmontsteking en heb nogsteeds elke dag buikpijn. Wat zouden jullie doen?

Hallo,
ik ben 3 maanden terug geopereerd aan een blindedarmontsteking en loop nog elke dag rond met pijn. ik ben al 3 maal terug geweest naar de dokter en kreeg elke keer te horen dat ik maar door moest gaan met movicolon omdat het de verstopping kan zijn die de pijn geeft. nu ben ik vorige week (maandag) weer terug geweest en heb ik volcolon gekregen. Dit werkt dus ook niet optimaal en krijg alleen maar meer pijn. Ik heb de huisarts weer gebeld en die zei dat ik nog 2 weken moet wachten voor ik terug mag komen omdat het misschien nog gaat werken. Maar ja, ik wacht al 3 maanden en het werkt allemaal al niet meer. Ik heb geen zin om nu nog 2 weken te gaan wachten, dus heeft iemand misschien tips voor wat ik kan doen?

alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
857
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien is een second opinion mogelijk?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb slechte ervaring met movicolon. als je iets anders wilt proberen: gebroken lijnzaad in yoghurt. Veel beter voor je lijf en met een beetje mazzel effectief - en als het niet helpt is het ook niet schadelijk.
Ander ding; ik heb van mijn blindedarmlitteken jarenlang last gehad, en speciaal als ik ongesteld werd. Het littekenweefsel onderhuids kan trekken aan spieren, en dat is pijnlijk.
Voor medische zaken moet je echt naar je arts.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Zelf zou ik in dit geval contact opnemen met de assistente van de arts die de operatie verricht heeft. Leg het probleem daar voor; ofwel kunnen ze je daar meteen advies geven, of kunnen ze een terugbel-afspraak voor je regelen. Er zou ook iets anders aan de hand kunnen zijn dan te traag werkende darmen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Morgen direct een afspraak maken met de huisarts. Dat is de route. Op aandringen dat er in ieder geval een echo gemaakt wordt. Je zal niet de eerste zijn met verklevingen. Nogmaals niet aarzelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding