Ik ben vanmorgen om 06.45u gestopt met de nuvaring, en hoor op dezelfde dag te starten met mijn pil. Maakt het uit als ik dit pas om 23.00u doe?

Moet ik de pil nu dus binnen een bepaalde tijd geslikt hebben, of is het niet erg als er meer dan 12 uur tussen zit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

In de bijsluiter wordt alleen de term "de eerste dag van de menstruatie" gebruikt. En dat moet dan de dag zijn dat de menstruatie goed doorzet, want soms hebben vrouwen de eerste dag(en) alleen heel licht bloedverlies. Nergens wordt vermeld of het aan het begin of aan het eind van die dag moet gebeuren. Het is belangrijker dat je het de volgende dagen dan ook omstreeks datzelfde tijdstip doet.
Eigenlijk had je hier beter van te voren over kunnen nadenken. Want wat is voor jou het beste tijdstip om het niet te vergeten?
Amadea