ik heb 3 jaar geleden mijn laatste kind gebaard, en nu ineens heb ik heel veel borstvoeding, heb de bijwerkingen van mijn medicatie bekeken?

maar daar kwam niets uit naar boven.
vind het raar want ik heb het niet over een paar druppels.
250cc makkelijk pb. als ik niets doe zwellen ze op ijs erop helpt niet en na een maand ben ik het maar af gaan kolven. begrijp er niets van. iemand een idee. het is sowieso raar want na 2 borstverkleiningen zou de kans ook nihil moeten zijn?
help.
ben absoluut niet zwanger, het speelt 3 maanden en ben vorige week maar met de prikpil begonnen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het zou een prolactinoom kunnen zijn, een goedaardige tumor in de hypofyse waardoor teveel prolactine wordt gemaakt. De hypofyse maakt zelf een aantal hormonen en stuurt ook andere hormoonklieren in het lichaam aan, zoals de schildklier, bijnieren en geslachtsorganen.
Het is onduidelijk wat precies de oorzaak is van een prolactinoom. Het lijkt erop dat de groei van een prolactinoom onder invloed staat van vrouwelijke geslachtshormonen (oestrogenen). De klachten erbij zijn onder meer:
- melkuitvloed uit de borsten
- onregelmatige of uitgebleven menstruatie
- emotionele klachten, somberheid
- gewichtstoename
Een prolactinoom wordt vastgesteld door bepaling van het prolactine gehalte in het bloed, en wordt in eerste instantie altijd met medicijnen behandeld.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb addison dus iets aan mijn hypofyse, maar uit de scan bleek dat het door de bijnieren kwam. nooit gedacht.