Ontkalking van botten en alcohol drinken gaat dat samen ?

Toegevoegd na 1 minuut:
mag je alcohol drinken als je botontkalking heb (met maten )

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bedoelt waarschijnlijk met mate. Met maten drinken is echt iets heel anders!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je ook een darmprobleem?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Drinken met maten is in elk geval wel gezelliger dan zonder maten ;-)

Het beste antwoord

Wat is met mate? Je vindt blijkbaar moeilijk om deze keuze te maken. Waarschijnlijk heb je al gehoord dat alcohol de opname van mineralen vermindert die belangrijk zijn voor je botten, en ik denk dat je daarom iets wilt horen wat je eigenlijk al weet.

Neem sowieso uit voeding of supplementen

Magnesium
Vitamine K2
Vitamine D3
Calcium
Vitamine C

De aanbevolen hoeveelheid schat ik veel hoger in de dan ADH richtlijnen aangezien..

Stop ook met geraffineerde suikers, eet clean voedzaam voedsel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Alcohol heeft geen goede invloed bij botontkalking, al kan een glaasje met je maten drinken weinig kwaad, drink dus met mate met je maten, maar ook als je alleen bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Af en toe een glaasje drinken kan geen kwaad voor de gezondheid: in het algemeen doe je niks verkeerd met een of twee glazen alcohol per dag. Het wordt pas link als je grote hoeveelheden alcohol tot je neemt. Alcoholverbruik dat onmatig is kan ervoor zorgen dat de vorming van nieuw bot afgeremd wordt.
fremar