als je een verwijsbrief hebt van de dokter voor therapie moet je dan alsnog betalen voor een therapie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Dat hangt van je verzekering af. In je polisvoorwaarden staat wat er (geheel of gedeeltelijk) vergoed wordt.
bamibal
12 jaar geleden
Als je die behandelingen niet in je verzekeringspakket hebt zitten, ja,dan moet je ervoor betalen.

Niet iedere verzekering vergoedt bijvoorbeeld fysiotherapie. Daarvoor moet je een extra clausule voor afsluiten boven op je standaard zorgverzekering.

De huisarts beoordeelt en verwijst door, omdat je anders niet binnenkomt bij de specialist. Hij is het voorportaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U maakt pas onkosten als u een afspraak heeft gemaakt
met de therapeut.
Kijk in uw zorgpolis wat u vergoed krijgt en wat uw bijdrage is.
U heeft eerst te maken met uw verplichte eigen risico,
daarna evt met een vrijwillig eigen risico.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt af van je voorwaarden, maar ook van je eigen risico.
De eerste 150 of 200 euro aan (alle) medische kosten die je in een kalender jaar maakt zijn je eigen risico.
Kom je daarboven dan is het afhankelijk van wat je verzekering dekt of je nog iets zelf moet betalen. Daarvoor moet je in de polis kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt er ook nog van af, of je therapeut aangesloten is bij een bepaalde organisatie : en kijk goed uit ermee, dat je de juiste informatie krijgt van je zorginstelling!!!

Ik was al 4 keer bij een therapeut geweest, waarvan degene die mij te woord stond bij Zorg en Zekerheid had gezegd, dat het mocht. Toen ik de rekeningen instuurde, bleek hij dus toch niet bij de juiste 'club' te zitten, en moest ik dus alles zelf betalen - want na een intake en 4 sessies ga je natuurlijk niet weer opnieuw beginnen bij een andere therapeut....

Ik was te woord gestaan door een invalkracht van het ingehuurde callcenter van Zorg en Zekerheid, dus dikke l*l - eh - pech : het was in de drukke Kersttijd niet te garanderen, dat de informatie die verstrekt werd ook inderdaad klopte.....lekker, hè???

Ik heb dus mijn therapie maar gezien als een cadeautje aan mezelf, en ben natuurlijk wél van zorgverzekeraar veranderd.