Hoe lang duurt het om een afgesneden vingertop te laten dichtgroeien?

Bij het klussen heb ik net de huidtop van mijn vinger eraf gehakt. Dus een diepe, schone, open wond van bijna 2cm doorsnee, welke nu diep in verband zit. Hoe lang duurt dit om weer dicht te groeien?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.1K

Het beste antwoord

Dit kan best lang duren, weken reken maar op. Doordat waarschijnlijk de zenuwen flink beschadigd zijn kan het ook een flinke tijd duren voordat het gevoel weer is zoals het was. Wat je op de wond kunt doen is Revamil van Bfactory. Een echte aanrader!! Het is medicinale honinggelei die je op de wond aanbrengt. Hij heeft antibacteriële eigenschappen en regenereert de huid. Hier overheen doe je steriel gaas verband en verschoon het verband 2 maal daags. Beterschap er mee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat dichtgroeien duurt niet zo lang, 2 weken, maar je bent je gevoel kwijt dan dat krijg je niet meer terug, of pas na jaren... Daar blijft een dood gevoel en dat is heel naar, gevoelloos...

Beterschap ermee, dit is een nare wond en een ingrijpende verandering van gevoel, dat zal ik je zeggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oef, pijnlijk! Beterschap!

Ik durf je niet te zeggen hoe lang het zal duren voordat het dichtgroeit, mogelijkerwijs gebeurt dat wel vrij snel maar zul je evengoed veel pijn hebben. Het geneest wel sneller als je geen verband erom hebt. Als het natuurlijk bloed en helemaal open ligt dan moet je het erom laten. Toch geneest een wond zonder verband sneller omdat er meer zuurstof bijkomt. Wat je sowieso kan doen is calendulan gebruiken, misschien dat dat werkt. Dat kun je gewoon halen bij de drogisterij of bij "de Tuinen", wel opletten dat je niet de geparfumeerde versie hebt, maar gewoon van VSM.

Het lijkt mij verstandig om een arts te raadplegen hoe lang het zal duren, die kan het dan ook meteen bekijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dicht groeien gaat vrij snel, echter de zenuwen zijn beschadigd. Dit kost meestal een jaar of twee om (enig)zins te herstellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn zoon heeft hetzelfde gedaan met zijn duim.Een week voor de kerst.De arts heeft zijn topje weer vastgeplakt.
Na 2 weken mochten de pleisters eraf maar ik verbind het nog steeds voor hem omdat het nog wel gevoelig is met stoten,en de wondranden haken overal aan.De gevoeligheid betreft ook de wondranden,het topje zelf is gevoelloos.Veel beterschap,het zal wel even duren voor je je hand weer helemaal kunt gebruiken.