Is een biertje of twee voor het slapen gaan een goed idee ?

In een reactie op mijn vorige vraag over biertjes drinken komt deze vraag bij mij op . Voordat ik ga slapen drink ik altijd twee biertjes. Dat maakt mij na een half uurtje lekker "doezelig " . Maar ik weet eigenlijk niet wat het effect van de alcohol in het biertje met mij doet , want ik ben "in slaap ".
Ik weet dat veel personen een "slaapmutsje " nemen . Dus het werkt wel .

Toegevoegd na 1 minuut:
Eigenlijk had ik deze vraag zo moeten stellen : Hoe werkt een slaapmutsje ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.2K

Het beste antwoord

Alcohol heeft inderdaad het effect dat je sneller in slaap valt.
Alcohol maakt de slaap echter oppervlakkiger en je hebt een grotere kans op nachtmerries. Je zal je dus minder uitgerust voelen dan na een normale slaap.
Je hebt ook steeds meer nodig voor hetzelfde effect.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
prima antwoord. Kan ik wat mee !

Andere antwoorden (4)

Door het effect van alcohol ben je wat meer ontspannen waardoor je beter in slaap kunt vallen. Maar het lijkt mij een slechte gewoonte om elke dag voor het slapen twee biertjes te drinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een biertje is good, dat is een hele goede inslaper...

Twee of meer biertjes is niet goed, het is een slechte doorslaper...

Maak onderscheid in inSlaapmutsje en doorSlaapmutsje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de duur zul je steeds meer slaapmutsjes nodig hebben om hetzelfde resultaat te krijgen.
Bovendien gaat de alcohol op den duur averechts werken en je juist slechter slapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt weer van person naar person af. Bij mij werkt soms wel 1 blikje heel effectief...