Kan het kwaad om 30 mg te veel aan medicatie ingenomen te hebben?

Ik heb antidepressiva van 30 mg, hiervan mag ik er 1 per dag, maar ik heb er vandaag 2 ingenomen, kan dat wat kwaad?

Toegevoegd na 19 minuten:
Ik gebruik Citalopram

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat hangt af van de medicatie die je gebruikt. Welke gebruik je? Toegevoegd na 17 minuten: *in reactie op je reactie: Citalopram is een SSRI, die zijn relatief veilig in gebruik in vergelijking met andere antidepressiva. Spontaan een dubbele dosis zal waarschijnlijk geen extreme bijwerkingen geven, maar het is altijd raadzaam om even telefonisch een artsenpost te raadplegen.

éénmalig zal het wel niet zo veel kwaad kunnen,je kan eventueel wel wat bijwerkingen hebben.Ook voldoende water drinken.

Aan sommige patiënten wordt 60 mg voorgeschreven. Dus kan het geen kwaad. Maar je kan je een beetje gesedeerd voelen. Rustiger dan normaal. Dat gaat snel over.

Ze zullen niet voor niets zeggen dat je een bepaalde dosering moet gebruiken. Waarschijnlijk kun je iets meer bijwerkingen krijgen, zoals; Asthenie (zwakte, gebrek aan kracht) Slapeloosheid Slaperigheid Misselijkheid Duizeligheid Droge mond Agitatie (onrust) Gewichtsverandering Als je het echt zeker wilt weten, kun je het beste je huisarts of apotheek bellen, die weten het waarschijnlijk het best.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Citalopram

Ik heb zelf vaker dubbel dosis genomen en het kan niet zo veel kwaad.Je moet alleen oppassen dat het niet te vaak gebeurd.Anders merk je dat je je misselijk gaat voelen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100