Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen tegen koude handen in het water?

S.v.p. geen handschoenen adviseren, maar een echte oplossing.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
666

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik weet niet waarom je geen handschoenen geadviseerd wilt hebben. Misschien omdat dat lastig is met de grip op de peddel, of omdat je denkt dat dat niet helpt.

Toch zou je duikhandschoenen van neopreen (semi-dry) kunnen overwegen. Dit werkt als volgt: er komt water in, en dat is dus even koud. Maar het water wat erin zit blijft er in, dus als dat je lichaamstemperatuur heeft aangenomen is het niet koud meer, en wordt niet of nauwelijks afgekoeld of vervangen door koud water.

Sommige duikers die met neopreenpakken in de winter in Nederland duiken gieten zelfs wel eens wat warm water in hun pak voordat ze het koude water ingaan.

Ik zeg er wel meteen bij dat mijn ervaringen met neopreen in ijskoud water alleen tijdens duiken zijn, dus dan ben ik continue onder water. Aan land gekomen druipt er wel water uit het pak, dus dan verlies je wel wat opgewarmd water.

Kijk maar wat je met dit antwoord doet, misschien voldoet het helemaal niet. In dat geval hoop ik dat je snel een beter antwoord krijgt;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Daar valt weinig tegen te doen, je zou kunnen proberen een flinke laag glycerinezalf op je handen te smeren
(Lees meer...)
anneliez
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding