Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (19)

ketchup!!! Rode sauzen zijn altijd het beste. mosterd bevat veel suiker en mayo vet.

Toegevoegd na 7 minuten:
Maar...... met mosterd is hij wel het lekkerst... ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat zeg ik toch.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oh nee, sorry. verkeerd gelezen. Maar toch wordt in dieten vaak ketchup aangeraden.
sowieso is ketchup beter dan mayonaise, maar of mosterd weer beter is dan ketchup weet ik niet.

ikzelf zou voor de mosterd gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ketchup (tomaten).. want in mayonaise zit veel vet en mosterd is gebaseerd op mayonaise..

Anderzijds is alles ongezond wat je bij een kroket eet..

Toegevoegd na 7 minuten:
oeps idd mosterd is NIET gebaseerd op mayo.. had me vergist met een ander sausje :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk ook de ketchup.
In mayonaise en mosterd zit teveel vet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ketchup is het beste, het is het magerste en in gepureerde tomaat, dus ketchup komt lycopeen vrij, een stof die erg gezond is voor je lichaam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kroket met EEN druppel Mosterd is het gezondste... Maar dan ook niet meer dan EEN druppel...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En waarom één druppel en niet een hele kwak?
Beetje onzin weer, hè?
Mosterd, ketchup zit heel veel suiker in

mosterd 100 gram 80 kcal
ketchup (heinz) 100 ml 130 kcal
mayonaise 100 gram 742 kcal

http://www.calorielijst.nl/

Toegevoegd na 3 minuten:
In het RVU-programma Keuringsdienst van Waarde (20 oktober 2006) werd betoogd dat tomatenketchup gemiddeld 45 suikerklontjes per fles bevat.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tomatenketchup
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Nietdetuinman;

Een kroket eet je toch zeker met mosterd? Kroket met mayo of kets is een marteling voor de smaakpapillen en dus per definitie ongezond!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt onder andere aan je gedrag qua sport. Wanneer je veel aan (kracht)sport doet, is ketchup vele malen gezonder dan mayo of mosterd.
Wat ik erg lekker vind (en dat maakt het nóg een stukje gezonder) is tomaten ketchup mengen met sambal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon eten wat je het lekkerst vindt, niet te veel nadenken. Per slot van rekening eet je niet iedere dag een kroket. Of wel.......?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met mosterd. Dat breekt vet af
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ketchup!!

Van mosterd kan je last krijgen van maagzuur (ik wel in ieder geval:P), en van mayonaise word je ontiegelijk vet!. Van ketchup heb ik nog geen nadelige effecten ondervonden:P
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
daar hoort een streep mosterd op, mmmmm
en het minst vet!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ketchup, is gezonder er zitten minder vetten en suikers in.
Vergelijk de calorieën tabel maar eens.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ketchup is op zich het gezondst,
Voor het verteren van vet is echter mosterd de betere keus.
In combinatie met een kroket zal mosterd dus het gunstigst zijn.
Daarom zal men instinctief voor mosterd gaan.
Ons lichaam geeft vaak aan wat goede combinaties zijn als we een verder gezond eetpatroon hebben.
Heb je ergens veel trek in, dan is de kans groot dat daar een stof in zit waar het lichaam behoefte aan heeft.
Dit geldt wel voor een gezond lichaam of een lichaam wat doorgaans gezond is.
Ons onderbewustzijn weet heel veel over voedingstoffen en de behoeften van het lichaam.
Het kan geen kwaad daar naar te luisteren.
Vraagt het echter om veel oliebollen en patat dan spreekt
een ander stemmetje in je.........
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mosterd bevat geen vetten, en als je de goeie neemt ook geen suikers, dus de meest gezonde keus. En kroketten zijn ook niet zo ongezond, een plak kaas is veel ongezonder (en nog minder lekker ook). Dus geniet maar lekker van een kroketje met mosterd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ketchup is het gezondste doordat de tomaten verwerkt en gekookt zijn bevat het veel lycopeen hetgeen zeer bevorderlijk is voor de gezondheid, o.a. zou het bescherming bieden tegen prostaatkanker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij patat en diversen doe ik altijd ketchup, het bevat bijna niks anders dan tomaat, tomaten en gepureerde tomaat!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je je verdiept in wat er precies in een kroket zit en op welke manier het daar komt, dan wil je waarschijnlijk ook geen kroket meer.
Hoef je je ook geen zorgen meer te maken over welke saus je erbij moet eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding