Welk(e) wax/haarproduct zou mijn haar goed omhoog kunnen houden? Nu gebruik ik Murrays, dit houdt het wel omhoog maar ziet er erg vet uit.

Ik gebruik momenteel wax van het merk Murrays om mijn haar te doen, de ene keer blijft men haar beter staan als andere keren en dan valt het snel in elkaar. Ik zie vaak mensen bijvoorbeeld met een redelijk lange kuif, die kuif ziet er ook niet zo vet uit als ik met Murrays heb, eerder droog. Welke wax of haar producten zijn aan te raden? Of hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Toegevoegd na 2 dagen:
Allemaal bedankt voor de snelle reacties! Zal binnenkort eens bij een goede kapper om advies gaan vragen. Murrays is inderdaad een zwaar styling product dus kan begrijpen dat het daardoor in elkaar zakt. Stap ook liever van de wax af omdat dit vettig is.

Nogmaals bedankt allemaal, hier kan ik iets mee.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
suiker water

Antwoorden (6)

Het beste kun je je door een goede kapper laten adviseren. Die heeft er verstand van, en die kan naar jouw specifieke haarkenmerken kijken (dik/dun, krullerig/pluizig/enzovoort). Ga eens één keertje naar een echt goede. Al is die duurder (reken op € 35 of meer, in plaats van € 20 tot € 25 voor een goedkoop kappertje), dat is maar eenmalig, en je krijgt wel een goed advies waar je een hele tijd mee vooruit kunt.

Zelf gebruik ik overigens Craft Clay van Sebastian. Dat geeft goede stevigheid zonder dat het er vettig of nat uitziet. En, ook heel belangrijk: het spoelt niet vanuit je haren naar je schouders als je eens in de stromende regen fietst.

Ik hoor van andere mensen dat Blend Clay van Keune ook een heel goed product is. Probeer ze eventueel allebei; ik denk dat het een kwestie is van persoonlijke voorkeur welke van de twee jou het beste bevalt.

Toegevoegd na 1 minuut:

Oh ja, Craft Clay van Sebastian is behoorlijk prijzig, en je kunt het niet overal kopen. Maar die hoge prijs is slechts schijn: je hebt er per dag maar zo enorm weinig van nodig dat je met gemak meer dan een half jaar vooruit kunt met een klein potje. Omgerekend per dag kost het spul dus bijna niets.

De prijs van Keunes Blend Clay ken ik niet, maar ik ga er maar even van uit dat daarvoor hetzelfde geldt.

Cryofiel
11 jaar geleden
loreal paris
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fudge hair gum eerst maar proberen bij een kapper . Geen € ? Suiker water ,of stijfsel te koop bij de drogist werd in de Punk tijd gebruikt voor de hanen kam .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt showtime wax gebruiken. Werkt bij mij erg goed en ziet er niet heel vet uit bij het aanbrengen. Bovendien plakt het niet, wat wel bij Murray's het geval is. Showtime kun je meestal bij je kapper krijgen of anders bij een andere kapsalon binnenlopen. kruidvat is deze wax ook te verkrijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het styling product is niet het geheim, de manier van je kuif neerzet geeft de doorslag, om je haar rechtop te zetten, toupeer je haar stevig tegen de hoofdhuid aan, kam het daarna aan de buitenkant van je getoupeerde plukken voorzichtig glad, zodat je aan de buitenkant het getoupeerde deel niet meer ziet, hou de rest van je langere haar omhoog met een niet te zwaar verstevigingsproduct, gebruik bijv een gelspray, als je voor de zware producten kiest, zoals Murray's dan stort je haar in, door het zware product.
Touperen is dus de kunst!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik bij mijn zoontjes altijd Goldwell Lagoom Jam,
ze hebben beide "hanenkammetjes" en werkt het heel goed. Keer meegenomen bij de kapper, en nu bestel ik het online. (veeeel goedkoper!)