Ik wil een strakker lichaam, maar hoef niet persé af te vallen. Is zwemmen een goede keuze?

Vooral de bovenarmen, buik en billen mogen wat strakker. Ik zit te denken aan 3x per week een uur banen trekken, school- en rugslag.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
11 jaar geleden
Zeker goed idee, in combinatie met een gezond eetschema.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
opgelet van zwemmen krijg je honger! Dus ook opletten wat je allemaal ga eten na het zwemmen.

Antwoorden (4)

zeker zwemmen is een hele goede keuze (ooit een olympische zwemmer gezien zonder strak lichaam)
daarnaast is het ook goed voor je ademhaling doordat er lichte druk op je longen krijgt door het water train je dus eigelijk ook je longspieren.

mocht je het op een bepaald punt gaan vervelen dan kun je ook nog in gedachte nemen om de sport waterpolo te gaan doen dan wordt het misschien nog leuker
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Krijg ik dan ook een smallere taille? Want dat is wél wenselijk! ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
om een smallere taille te krijgen moet je dus je buikspieren trainen. dit kan niet alleen met het zwemmen maar als je kies om baantjes te zwemmen doe dan niet alleen 1 soort zwemslag de schoolslag is namelijk samen met de vlinder slag goed voor je abs en de borstcrawl is weer beter voor je schuine en dwarse spieren dus ja je kan er een smallere taille van krijgen het kost wel meer tijd dan in een fitness centrum
ja zwemmen is een goede keuze, als je het ook leuk vind moet je het gewoon doen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je valt sowieso af, als je sport. Ook als je zou gaan fitnessen dan worden spieren wat groter en vragen meer energie waardoor het niet als vet word opgeslagen. Zwemmen is eigenlijk beide, conditie en spieren.
En vooral op je eten letten, als je 5 of 6 keer per dag wat eet dan blijft je verbranding op peil. Je eet niet echt minder over het geheel maar per portie wel. Je lichaam slaat daarom ook geen extra vet op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
is op zich heel goed voor de spieren maar met zwemmen trek je geen buikspieren aan. Aquajoggen is meer geschikt voor je doel. Je doet dan spierversterkende oefeningen in een zwembad met een instructeur die op het droge staat. meestal met een oppeppend muziekje erbij. veel succes