Hoeveel wiet mag je op straat bij je hebben

Net op tv bij wegmisbruikers werd een zakje wiet, nog geen 5 gram, in beslag genomen tijdens een grote verkeerscontrole. De persoon kreeg volgens mij ook een boete.

Ik was altijd in de veronderstelling dat je 2 gram ofzo iets bij je mocht hebben?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Je mag 5 gram kopen en in de shop hebben en 30 gram in huis hebben. Op straat mag je dus volgens de letter van de wet geen wiet bij je hebben. Nou ligt het er maar net aan of je een agent hebt die zijn dag niet heeft of je bij een grote verkeerscontrole wordt aangehouden of je dat moet inleveren.

Meeste agenten gedogen het, maar dat hoeft dus niet.

Toegevoegd na 31 seconden:
En ja, het gedoogbeleid is verschrikkelijk krom. Tijd voor legalisatie!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan iemand die met 5 gram wordt gepakt dan niet altijd zeggen dat hij net in een coffeeshop gehaald heeft en net onderweg naar huis is zonder consequenties
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je het in de shop koopt en naar huis rijdt, dan kom je op de openbare weg en dat mag dus officieel niet volgens de letter van de wet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En 30 gram thuis hebben is helemaal een fabeltje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@JodenHartog, ik neem aan dat wat in de opiumwet staat geen fabeltje is. Doe eens wat onderzoek voordat je wat zegt, want ik zie wel vaker dat je het fout hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Wavar Dan geldt bij jou waarschijnlijk een andere Opiumwet. Anders kopier je dat stukje tekst waar je het over hebt toch even hier in reactie. Kunnen we het allemaal even lezen.

Andere antwoorden (2)

Je mag niets bij je hebben.
Alles wat genoemd wordt van...zoveel gram bij je hebben en zoveel planten enz dat is gedogen maar wettelijk is het allemaal verboden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij wet mag je 0,0 gram cannabis in bezit hebben.
In praktijk ligt het aan welke agent er voor je staat en hoe je jezelf gedraagt. Als je met je wagen tegen gehouden word dan nemen ze het meestal in beslag omdat het risico bestaat dat je gebruikt tijdens of voor het rijden met de auto.