Wie weet hoe het komt dat ik zo statiche ben ?

Van mijn auto krijg ik een schok ...en zelfs van mensen .........af en toe zie je zelfs vonkjes ... en knetterd het ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Je hebt een droge huid. Een droge huid geleidt de stroom beter.

Wat je moet doen is smeren met bijv. cremes met vaseline erin.

Dat doe ik ook en dan heb ik er minder last van. Maar vaak wel drie keer per dag.

Nu staat het op 30% luchtvochtigheid. Dat is erg droog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik ben geen expert maar het heeft met het weer te maken. Ik heb het nu ook, als ik een kam door mijn haar haal gaat t overeind staan en als ik de kat aai knettert het. :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is de droogte van de lucht... Dat maakt dat je statisch bent en dat je huid droog is... Aard jezelf aan de radiator, dat helpt even... en gebruik een sliertje onder je auto ook dat vermindert de statische ontlading bij het uitstappen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Inmiddels is aangetoond dat het rubberen stripje onder de auto geen invloed heeft op de statische lading van de auto.
Nu komt het vooral door het weer. Maar het kan ook komen van rubber schoenzolen op een bepaalde ondergrond, of van het dragen van syntetisch ondergoed dat je schokjes krijgt.